پیام آیت الله رمضانی در پی انفجار مرگبار در مسجد شیعیان قندوز/ تاکید بر شناسایی و برخورد با عوامل جنایت

یکشنبه, 18 مهر 1400

این حادثه که بزرگترین جنایت تروریستی پس از قدرت گیری طالبان است، در حالی اتفاق می افتد که تامین امنیت و مقابله با داعش و حملات تروریستی از جمله وعده های گروه طالبان به مردم افغانستان و جامعه جهانی بوده است.

پیام آیت الله رمضانی در پی انفجار مرگبار در مسجد شیعیان قندوز/ تاکید بر شناسایی و برخورد با عوامل جنایت

 آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی انفجار تروریستی در مسجد شیعیان قندوز افغانستان را محکوم کرده و به شناسایی و برخورد با عوامل این جنایت وحشیانه تاکید کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: ضروریست مجموعه های اطلاعاتی و امنیتی در سطح بین الملل تلاش های دقیق تری را برای جلوگیری از این وقایع وحشتناک و غم انگیز انجام دهند.

متن پیام دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

انفجار تروریستی به دست عوامل جنایتکار داعش در «مسجد سید آباد قندوز» که باعث شهادت و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ تن از شیعیان نمازگزار شد، باعث اندوه و ناراحتی شدید مسلمانان و بویژه شیعیان گردید.

این حادثه که بزرگترین جنایت تروریستی پس از قدرت گیری طالبان است، در حالی اتفاق می افتد که تأمین امنیت و مقابله با داعش و حملات تروریستی از جمله وعده های گروه طالبان به مردم افغانستان و جامعه جهانی بوده است.

بنابراین ضروری است که مسئولان این کشور با جدیت به شناسایی و برخورد با عوامل این جنایت وحشیانه پرداخته و مانع تکرار اینگونه حوادث شوند.

بر همه دلهای حق طلب و انسان دوست و شیعیان جهان نیز لازم است که در محکومیت این حادثه دردناک موضع گیری نمایند.

همچنین لازم است نهادهای حقوق بشری و ضد تروریستی در جهان نیز، نسبت به این قبیل حوادث واکنش نشان دهند. چه اینکه ضروری است مجموعه های اطلاعاتی و امنیتی در سطح بین الملل تلاش‌های دقیق تری را برای جلوگیری از این وقایع وحشتناک و غم انگیز انجام دهند.

ضروری است که نهادهای امدادی و کمک رسانی در داخل افغانستان و سراسر جهان برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان - بویژه با توجه به شرایط کنونی این کشور - اقدام نمایند.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) این اقدام تروریستی را بشدت محکوم کرده و ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده های شهدا و ملت افغانستان، برای شهدای این حادثه رحمت و جنت الهی، برای بازماندگان صبر جمیل و برای مجروحان شفای عاجل و کامل مسألت می نماید.

رضا رمضانی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
8+5=? کد امنیتی