آئین تجلیل از حضرت آیت الله امینی رییس اسبق شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)

الجمعة, 18 آب/أغسطس 2017
آیت الله امینی با نگارش کتاب های بی شمار، زمینه رشد و توسعه معارف اهل بیت(ع) در عرصه جهانی را فراهم کردند. بیش از 40 اثر از کتابهای ایشان به بیشتر از 24 زبان زنده دنیا ترجمه شده و برخی از آنها مکرراً چاپ شده اند.

آئین تجلیل از عالم پارسا و معلم اخلاق حضرت آیت الله «ابراهیم امینی نجف آبادی» رییس اسبق شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح دیروز پنجشنبه 26 مرداد 1396 با شرکت جمعی از علماء، فضلاء و شخصیت های دینی و فرهنگی در زادگاه ایشان برگزار شد.

این همایش در "فرهنگسرای خارون" این شهر، با پیام آیت الله العظمی «حسین مظاهری» افتتاح شد و سپس آیت الله «دری نجف آبادی» نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ایراد سخن پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در آیین تجلیل از عالم پارسا و معلم اخلاق، آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی، که پیش از ظهر امروز در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، گفت: آیت الله امینی از شاگردان امام راحل(ره)، آیت الله طباطبایی، آیت الله بروجردی و علمای بزرگ دیگر بودند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در ادامه تصریح کرد: در این ایام، شهر نجف آباد شاهد دو رویداد بزرگ و تجلیل از دو شخصیت والا بود؛ تجلیل از مقام شهید سرافراز «محسن حججی» که چراغ روشنی برای همه اربابان معرفت و جوانان با غیرت شد؛ و دوم آیین تجلیل از آیت الله امینی که اگر شاهد ظهور چنین شهدایی به برکت انقلاب اسلامی هستیم، همه پرورش یافته دامان این علما و فضلا هستند.

وی سپس در تبیین شخصیت آیت الله امینی بیان داشت: ایشان از سابقون و اولون انقلاب و نهضت امام خمینی محسوب می شوند و از مسائل مهمی که در رابطه با آیت الله امینی و برخی از علمای آن زمان وجود دارد، کشف شخصیت امام راحل از سال های 1320 از سوی این بزرگواران است.

دری نجف آبادی ادامه داد: اینهمه عظمت انقلاب اسلامی و شهید حججی ها ریشه در شناسایی مرد بزرگی چون حضرت امام(ره) دارد که در زندگی تک تک ما نقش بزرگی را ایفاء کردند. در آن زمان، این بزرگواران دلباخته سخنان جذاب و انسان ساز و تأثیرگذار امام شدند و به عبارتی امام را کشف کردند.

امام جمعه اراک افزود: بعد از جنگ جهانی دوم و و در دوران عجیب مکاتب و ایسم های غربی، جهان اسلام نیازمند پرچم دار و علمداری بود که بتواند بار دیگر حقانیت اسلام را فریاد بزند. امام راحل قم این کار را انجام داد و امروز ایران به وزنه ای در دنیای اسلام تبدیل شده است. هر یک از این علماء که پس از هزار سال با کشف امام، پرچم دار و علمدار اسلام را به جهان معرفی کردند، در این افتخار سهیم هستند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از دستگیری حضرت امام(ره) در سال 42، مالک اشترهای زمان بودند که مرجعیت ایشان را مطرح کردند.

وی به انتخاب رهبری پس از ارتحال مام خمینی(ره) هم اشاره کرد و گفت: در سال 68 و در بزنگاه تاریخ انقلاب، نقش آیت الله امینی در مجلس خبرنگان برای تدبیر آینده اسلام و جهان تشیع و پاسداری از ولایت، از نقاط بارز زندگی این عالم فاضل است.

نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به خدمات بین المللی آیت الله امینی در زمینه ترویج معارف قرآن و عترت هم اشاره کرد و گفت: ایشان با نگارش کتاب های بی شمار، زمینه رشد و توسعه معارف اهل بیت(ع) در عرصه جهانی را فراهم کردند. بیش از 40 اثر از کتابهای ایشان به بیشتر از 24 زبان زنده دنیا ترجمه شده و برخی از آنها مکرراً چاپ شده اند.

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
3+6=? قانون الضمان