آیت‌الله رمضانی: حضرت زهرا(س) هزینه پذیرش ولایت‌پذیری را پرداخت

چهارشنبه, 15 دی 1400

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به اینکه انسان وقتی در مسیر ولایت قرار بگیرد، سختی ها به دنبالش می‌آیند و باید هزینه پذیرش ولایت خدا را بپردازد، گفت: حضرت زهرا(س) نمونه بارز پذیرش هزینه ولایت‌پذیری است.

آیت‌الله رمضانی: حضرت زهرا(س) هزینه پذیرش ولایت‌پذیری را پرداخت

 آیت‌الله «رضا رمضانی» شامگاه چهارشنبه، 15 دی 1400 در مراسم شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد سرخبنده رشت برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) مظهر صبر و مقاومت بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: حضرت زهرا(س) عمر طولانی نداشت اما عرض عمر ایشان به بلندای عرش، فکر و اندیشه‌ای بود که جامعه بشری را در نوردیده است.

وی به حدیثی از امام باقر(ع) که فرمودند "اطاعت از حضرت زهرا(س) بر همه حتی ملائک و حتی فرشتگان الهی واجب است." اشاره کرد و گفت: نقش حضرت زهرا(س) در حوزه تعلیم و تربیت، بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به مراحل زندگی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این حضرت در زمانی که متولد شدند به لحاظ تاریخی پنجم بعثت بود‌، شرایط آن برای پیغمبر اکرم(ص) و همزمان با علنی شدن بعثت روزهای بسیار سخت و دشواری بود از طرفی حضرت فاطمه زهرا(س) وقتی که تنها سه ساله بودند هم امت اسلام با تحریم اجتماعی مواجه شد که حق حتی سلام و احوالپرسی با دیگران را هم نداشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه سه سال حضور مسلمانان در شعب ابی‌طالب سال‌های سختی بود، تصریح کرد: در سال دهم بعثت دو مصیبت بزرگ یکی رحلت حضرت ابوطالب(ع) بزرگترین پشتوانه پیغمبر اکرم(ص) و دوم رحلت حضرت خدیجه(س) بر ایشان وارد شد به طوری‌که هر وقت نام این بانوی فداکار اسلام می‌آمد پیغمبر اکرم(ص) بی درنگ اشک می‌ریختند.

وی اضافه کرد: در تمام این 19 سال از حیات و عمر پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) حتی یکجا دیده نشد و روایت نشد که ایشان بی تابی روحی کرده باشند و از این جهت باید از ایشان الگو گرفت هر چند که شرایط در تمام این سال‌ها بر ایشان و بر پیغمبر اکرم(ص) و مسلمانان بسیار سخت گذشت.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به حوزه تحقق عدالت در جامعه اسلامی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه عدالت در کشورمان به خوبی محقق نشد، افزود: مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند که پیشرفت لازم را نداشته‌ایم و حتی در یک مورد عذرخواهی هم کردند؛ هر چند این عذرخواهی باید توسط کسانی انجام می‌شد که مسئولیت اجرایی داشته‌ و مسئول قانون‌گذاری بوده‌اند.

*«صداقت در سیاست» ویژگی‌ مهم یک سیاست‌مدار واقعی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ویژگی‌ مهم یک سیاست‌مدار واقعی را، «صداقت در سیاست» عنوان کرد و گفت: در همه صحنه‌ها باید با مردمی که همه چیز خود را برای انقلاب داده‌اند، صادق بود.

وی با اشاره به اینکه ویژگی یک مؤمن واقعی در میدان، صبر و مقاومت است، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی، نمونه واقعی یک مؤمن صبور و مقاوم بودند.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به حدیثی از امام رضا(ع) در مورد سه سنت و روش مؤمن اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) فرمودند که مؤمن، مؤمن نمی‌شود مگر اینکه سه سنت و روش در آن باشد؛ سنت از پروردگار که اسرار را آشکار نکند، سنت از پیامبر که با مردم مدارا کند و سنت از ولی خدا که در سختی‌ها صبر داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مهروزی و اخلاق پیامبر اکرم(ص) سبب جایگاه، نفوذ و ماندگاری ایشان شد، افزود: خوش‌خُلقی، قانون طلایی است که در قرآن کریم آمده و علی(ع) نیز معجزه تربیتی پیامبر(ص) بود.

وی با بیان اینکه انسان باید اول خود را تربیت کند تا بتواند در دیگران تاثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: انسان وقتی در مسیر ولایت قرار بگیرد، سختی‌ها به دنبالش می‌آیند و باید هزینه پذیرش ولایت خدا را بپردازد.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) نمونه بارز پذیرش هزینه ولایت‌پذیری است، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س)، صاحب قدرت معنوی، فکری، رهبری و تاثیرگذاری بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نقش هدایتی حضرت زهرا(س) در حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: همه باید از ایشان الگو بگیریم.

*سردار سلیمانی، دانش آموخته صبر و مقاومت در مکتب فاطمی بود

وی در ادامه با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی از محبان واقعی حضرت زهرا(س) بود، تصریح کرد: می‌توان از سردار سلیمانی به عنوان یکی از کسانی نام برد که به معنای واقعی تربیت یافته عقیدتی، فکری، اخلاقی، عملی و مقاومتی حضرت زهرا(س) بود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه عظمت حاج قاسم را تنها نیاید در مبارزه با داعش جستجو کنیم، افزود: ایشان به عنوان یک پدیده معناگرا، دارای جایگاه عظیم معنویت عقل‌محور بودند که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، سردار سلیمانی را دانش آموخته صبر و مقاومت در مکتب فاطمی برشمرد، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی بر دل‌های شیعیان، اهل سنت و حتی دیگر ادیان نفوذ کرده و سردار دلهای آنان شده است.

وی اضافه کرد: سردار شهید سلیمانی چون خود را به حق سپرده بود، همه میدان‌ها برایش میدان تهذیب، تربیت و عبادت بود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی را باید در سلوک، عبودیت، بندگی، عشق، عاطفه، محبت و تهذیب پیدا کنیم، اذعان کرد: جامعه امروز دلتنگ مرام، محبت و رشادت سردار سلیمانی است.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5+5=? کد امنیتی