آیت‌الله رمضانی: وظیفه سنگین طلاب در عرصه جهاد تبیین/ باید اسلام را با روح عقلانیت و معنویت تبلیغ کنیم

پنج شنبه, 21 بهمن 1400

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه طلبه در تراز انقلاب اسلامی، دارای مؤلفه و شاخصه‌هایی است، گفت: باید عالم به زمانه باشیم و بتوانیم در دنیا، اسلام را با روح عقلانیت و معنویت تبلیغ کنیم.

آیت‌الله رمضانی: وظیفه سنگین طلاب در عرصه جهاد تبیین/ باید اسلام را با روح عقلانیت و معنویت تبلیغ کنیم

آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز پنجشنبه، 21 بهمن 1400 در مراسم جشن انقلاب که در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار شد، با اشاره به قرارداشتن در ماه رجب و دعاهای ارزشمند این ماه پربرکت، اظهار کرد: ماه رجب، فرصتی برای بهره‌مندی از فضائل و برکات الهی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: پیش از انقلاب اسلامی، لیبرالیسم و کمونیسم در جهان حکم فرما بود و برخی نظریه پردازان معتقد بودند که دنیا دیگر رنگ انقلاب دینی را نمی‌بیند.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را خط بطلان بر آن نظریه‌ها دانست و گفت: انقلاب اسلامی با هدف حکم‌فرمایی آموزه‌های الهی در جامعه بشری و تحقق عدل اجتماعی تشکیل شد و این هدف، آمال و آرزوی همه انبیای الهی بوده است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه همه ادیان الهی، جامعه بشری را مامور به مقاومت کرده است، تصریح کرد: دین، بشریت را به رحمت دعوت می کند و در عین حال به مقاومت هم اشاره دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مقاومت برای سلطه‌جویی و کشورگشایی نیست، خاطرنشان کرد: حاکمیت دینی باید در راه خدا و برای تحقق عدالت باشد.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه سیاست دینی و حاکمیت دینی باید روشن شود، افزود: امروز طلبه‌های در تراز نظام باید فلسفه حاکمیت دینی را تبیین کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه طلبه‌ها در عرصه جهاد تبیین وظایف سنگینی دارند، گفت: فرصتی که امروزه برای طلاب به وجود آمده نسبت به گذشته بسیار متفاوت است و با توجه به مشکلات مختلف نسبت به قبل، وضعیت بهتر شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در هر استان و شهرستانی و در کنار هر حوزه‌ای، باید اساتید حاذق و تمام وقت داشته باشیم، تاکید کرد: این اساتید باید در بخش‌های تربیتی و تعلیمی به طلاب مشاوره بدهند.

وی با اشاره به چند توصیه خطاب به طلاب، اظهار کرد: طلاب باید پایه‌های درسی خود از جمله ادبیات را قوی کنید و ضمن ارتباط با احادیث، به اخلاق، تربیت و معنویت اهمیت دهند.

آیت‌الله رمضانی با ضروری خواندن احیای سنت‌های حوزوی مثل مباحثه، تصریح کرد: درس آموزی بسیار مهم است ولی اخلاق و تهذیب نیز اهمیت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حفظ حریم استاد، هم بحثی و هم حجره‌ای در حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: انسان باید مودب باشد و با رفتارش، مردم را به دین دعوت کند.

به گفته آیت‌الله رمضانی، دشمن به دنبال جداکردن مردم از روحانیت است و بحث دین‌داری بدون روحانیت را ترویج می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه باید عالم به زمانه باشیم زیرا این خصوصیت انسان را آشنای با دنیای بین‌الملل می‌کند، افزود: باید مخاطب‌شناس باشیم و در فضای رسانه امروز، نقش آفرینی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه هیچ زمانی مانند امروز، بستر تبلیغ در عرصه بین‌الملل نداشته‌ایم، اذعان کرد: طلبه‌ها باید برای یک منبر، بسیار مطالعه کنند تا از ظرفیت این بستر تبلیغی بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه طلبه در تراز انقلاب اسلامی، دارای مؤلفه و شاخصه‌هایی است، اظهار کرد: باید عالم به زمانه باشیم و بتوانیم در دنیا اسلام را با روح عقلانیت و معنویت تبلیغ کنیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه حوزه علمیه قم باید بتواند خود را در تراز بین‌الملل قرار دهد، تصریح کرد: استان گیلان نیز این ظرفیت را دارد که به صورت بین‌المللی، طلبه داشته باشد.

وی در ادامه به فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: دانشگاه اهل بیت(ع) یک دانشگاه بین‌المللی با دانشجویانی از 14 کشور جهان است که در مقاطع فوق لیسانس و دکتری پذیرش دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به فعالیت شبکه ماهواره‌ای «ثقلین» اشاره و تاکید کرد: این شبکه با 18 میلیون مخاطب، فعلا به زبان عربی مشغول فعالیت است ولی در حال فراهم کردن مقدمات برای راه اندازی زبان‌های روسی و اسپانیولی هستیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سه هزار و 300 مبلغ بومی در سراسر جهان دارد، تصریح کرد: این مجمع، تاکنون 2 هزار کتاب به 61 زبان دنیا چاپ کرده است.

وی همچنین به فعالیت دایره‌المعارف شیعیان با عنوان «ویکی شیعه» اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه به 10 زبان فعال است که در آینده، 2 زبان جدید نیز به آن اضافه می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خبرگزاری اهل بیت(ع) ابنا را از دیگر فعالیت‌های مجمع برشمرد و اذعان کرد: این رسانه با 25 زبان، به پوشش اخبار شیعیان جهان می‌پردازد.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
8-2=? کد امنیتی