آیت الله اراکی: مقاومت مردم فلسطین، شاخه ای از مقاومت مردم ایران است

یکشنبه, 26 آذر 1402

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تصریح بر این که سرچشمه حماسه تاریخ ساز غزه در مقاومت و ایثار حضرت زهرا (س) بوده است تاکید کرد: تردیدی نیست که مقاومت مردم فلسطین، شاخه ای از مقاومت مردم ایران است.

آیت الله اراکی: مقاومت مردم فلسطین، شاخه ای از مقاومت مردم ایران است

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که امروز در مراسم تشییع شهدای گمنام در روستای دستجان سخن می گفت اظهار کرد: احیای یاد و نام شهدا، احیای یاد و نام رسول الله (ص) و اهل بیت آن حضرت است.

وی نام و یاد شهدای گمنام را، زنده و زنده کننده دانست و گفت: تشییع باشکوه این شهدا در سالروز شهادت حضرت صدیقه شهیده (س) ابتکار بزرگ و حکیمانه ای است که جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با یادآوری دوران پایان دفاع مقدس خاطر نشان کرد: من در أن زمان امام جمعه دزفول بودم و برخی جوانان، نگران محروم شدن از فیض شهادت و گرفتار شدن در امواج خودپرستی و دنیاپرستی بودند؛ در همان ایام خوابی گویا دیدم که نقلش خالی از لطف نیست.

وی افزود: آن خواب این بود که جنگ جدیدی شروع شده بود و ما آتش دشمن را می دیدیم، ولی خود آن ها را نمی دیدیم؛ در این حال شهدا از آسمان با دشمن می جنگیدند و گاهی دوباره شهید می شدند و مردم حاضر در صحنه، آن ها را تشییع می کردند.

آیت الله اراکی با تصریح بر این که حضور شهداست که جامعه ما را زنده نگه داشته است ادامه داد: نشانه حضور شهدا در جامعه، همین تشییع هایی است که برگزار می شود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) سپس به مقاومت مردم غزه توجه داد و خاطر نشان کرد: آن چه امروزه در غزه اتفاق افتاده، یک حادثه تاریخ ساز و بزرگ است که سرچشمه آن را باید در خانه حضرت فاطمه زهرا (س) و ایثارگری های آن حضرت جستجو کرد.

وی اضافه کرد: حماسه حضرت زهرا (س) در پشت در کلید خورد تا آتشی برای ریشه کنی مستکبران باشد، به بیان دیگر فاطمه (س) سوخت ولی با این دفاع و ولایتمداری، بنیاد استکبار را ویران کرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: شکی وجود ندارد که مقاومت مردم فلسطین، شاخه ای از مقاومت مردم ایران است.

وی با یادآوری این نکته که جوانان غیور و شهدای ما، فارغ التحصیلان حسینیه ها هستند گفت: فرزندان ما، فرزندان فاطمه زهرا (س) هستند و این نکته، غلو نیست؛ چراکه امام صادق (ع) به برخی شیعیان خالص خود فرمودند شما از آل محمد (ص) هستید.

آیت الله اراکی در پایان سخنان خود با تقدیر مجدد از دست اندرکاران مراسم امروز تشییع شهدای گمنام بیان کرد: یکی از بزرگ ترین جهادهای فرهنگی در دنیای امروز، پیگیری تفحص شهدا، رسیدگی به خانواده های آنان و برگزاری مراسم تشییع برای این ایثارگران و از خود گذشتگان است.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7*3=? کد امنیتی