آیت الله رمضانی: سردار سلیمانی مجاهد فی الله و مجاهد فی سبیل الله بود

دوشنبه, 08 دی 1399
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه حاج قاسم برای نسل امروز ما می‌تواند به عنوان الگو معرفی شود تصریح کرد: او به تعبیر مقام معظم رهبری یک پدیده بود و به واسطه این جامعیتی که از خود نشان داد مکتب به وجود آورد.
آیت الله رمضانی: سردار سلیمانی مجاهد فی الله و مجاهد فی سبیل الله بود

آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) طی سخنانی با حوزه نمایندگی ولی فقیه امور حج و زیارت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مجاهد فی الله و مجاهد فی سبیل الله عنوان کرد که برای نسل امروز ما می تواند به عنوان الگو معرفی شود.

وی افزود: اگر بخواهیم در عصر حاضر یک مجاهد به معنای دقیق قرآنی معرفی کنیم، آن هم در یک شعاع بسیار وسیع حاج قاسم سلیمانی در رأس این شعاع قرار می گیرد که به نوعی فصل جدیدی از مقاومت را در جامعه بشری برای آزادی خواهان به وجود آورد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: حاج قاسم سلیمانی یک مجاهد قرآنی و یک مجاهد سالک است، مجاهدی که هم در جهاد اکبر و هم جهاد اصغر به بهترین شکل به جهاد مصداق داد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه در قرآن کریم مجاهد فی الله و مجاهد فی سبیل الله مطرح شده است اضافه کرد: در مجاهد فی الله انسان برای ثبیت ایمان و باورهای خود. جهاد می کند تا به نوعی بر نفس و خواهش های نفسانی خود مدیریت پیدا می کند.

وی گفت: امارت بر نفس که مدیریت بر نفس و درون را نتیجه می دهد می تواند در تمام صحنه های زندگی انسان معنا پیدا کند. تعبیری که از حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است که می‌فرماید: خَيرُ الاُمَراءِ مَن كانَ على نفسِهِ أميرا (بهترین امیران کسى است که بر نفس خود امیر باشد.)

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حاج قاسم برای نسل امروز ما می‌تواند به عنوان الگو معرفی شود تصریح کرد: او به تعبیر مقام معظم رهبری یک پدیده بود و به واسطه این جامعیتی که از خود نشان داد مکتب به وجود آورد.

وی گفت: جهاد فی الله و جهاد فی سبیل الله برای مبارزه با خودکامگی درونی و خودکامگی بیرونی است. در خودکامگی درونی انسان همه چیز را می خواهد استعمار کند. در آدمیان یک فرعون درونی وجود دارد که انسان با این فرعون که خوی استکبار دارد باید مقابله کند. نوعی برتری جویی در برخی از انسان ها به وجود می آید. این برتری جویی می خواهد کل جامعه بشری را تحت سلطه خود قرار دهد. این خودکامگی و خودشیفتگی و این خود برتربینی باعث می شود که انسان ها یک مسیر دیگر را طی کنند. استکبار در برابر خدا، پیامبر و احکام الهی هم خواهد بود. شیطان هم استکبار جست و خوی برتربینی باعث شد که مطرود حضرت حق شد و خدای تبارک و تعالی او را لعن و طرد کرد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه همه باید تلاش و جهاد کنند و از خود و هواهای نفسانی محافظت کنند گفت: انبیاء به عنوان مربی آمدند تا نقش تربیتی خود را به بهترین شکل ایفا کنند و نفوس بشری را تربیت کنند. نفوس بشری اگر تربیت شود انسان سیر ترقی و تعالی پیدا می کند. انسان این باور را باید در خود ایجاد کند که باید رشد، ترقی و تعالی داشته باشد. برای اینکه بتواند این مسیر را طی کند باید به سلوک سلبی نائل شود. باید عنانیت، منیت، خودبینی، خودبرتربینی، خودشیفتگی، خودکامگی و خوی استکبار را از خود دور کند و باید غیر خدا را از صحنه زندگی دور کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: حاج قاسم به معنای دقیق کلمه یک الگو و مجاهد فی الله بود. برای او محبوبش مهم بود و تلاش می کرد خود را به محبوبش برساند و به لقاء او نائل شود. حاج قاسم؛ مجاهدی محب، عاشق و سالک بود.

وی ادامه داد: این سردار بزرگ در جهاد فی الله خود را به قرب الهی رساند و در جهاد فی سبیل الله آنچه وجود و جان و هستی خود را در طبق اخلاص و در راه خدا گذاشت.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه شهید سلیمانی بر همه کسانی که از امنیت برخوردار هستند حق دارد تصریح کرد: اگر مبارزه با داعش به فرماندهی او انجام نمی گرفت بسیاری از کشورها امروزه تحت تهدید بودند. به برکت این فرمانده شجاع و سالک شر افرادی که برای جامعه بشری و نه فقط مسلمانان تهدید بودند کنده شد و از بین رفت.

وی افزود: سردار سلیمانی با کسانی که رعب و وحشت را در جامعه بشری ایجاد کردند مبارزه کرد تا امنیت به عنوان یک مؤلفه جامعه بشری و تمدن اسلامی به جامعه انسانی بازگردد. یکی از ویژگی های جامعه مهدویت امنیت است و این امنیت باید باشد تا بشریت مسیر عبودیت و بندگی خدا را پیشه کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش پایانی سخنان خود گفت: حاج قاسم شخصیت خودساخته ای بود که برای اینکه جامعه امن شود خود را به خدای تبارک و تعالی هدیه کرد. هم حضور او برای جامعه بشری یک هدیه الهی بود و هم شهادت او یک فصل جدیدی از مقاومت را در عرصه بین الملل به وجود آورد چرا که او به فرمان و دست شرورترین افراد به شهادت رسید.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
4+1=? کد امنیتی