ابنا شهرستان‌ها . رشت آیت الله رمضانی: شهدا برای حفظ ارزش‌های زنان و ارزش‌های اسلامی جان خود را تقدیم کردند

چهارشنبه, 22 شهریور 1402

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه شهدا با خلوص و ایمان و برای سرافرازی کشور وارد میدان می‌شدند تا مهم ترین دغدغه آحاد مردم و مسئولین جامعه برقراری عدالت باشد، گفت: شهدا برای حفظ ارزش‌های زنان و ارزش‌های اسلامی جان خود را تقدیم کردند.

آیت الله رمضانی: شهدا برای حفظ ارزش‌های زنان و ارزش‌های اسلامی جان خود را تقدیم کردند

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ آیت‌الله «رضا رمضانی» عصر چهارشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ در یادواره بزرگداشت سردار شهید حاج محمود قلی‌پور و ۱۹۷ شهید عملیات کربلای ۲ که در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به منظور یادآوری رشادت‌ها و الگوپذیری از شهدا برگزار شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه شهید و جریان شهادت می‌تواند نوعی جریان‌آفرینی در جامعه ایجاد کند، تصریح کرد: دو ویژگی مهم ایجابی یعنی کرامت و عدالت برای انسان و دو نوع ویژگی مهم سلبی یعنی ظلم و انظلام وجود دارد که شهدا به دنبال عدالت و کرامت و جلوگیری از ظلم وانظلام بودند.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان ذاتا کرامت داده و البته به دست خود می‌تواند به کرامت نسبی برسد، تصریح کرد: در تفکر لیبرالیسم، عدالت و کرامت را در محدوده انسان حسی عنوان می‌کنند و اینکه انسان باید رشد پیدا کند مطرح نمی‌شود.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه در نظام وحیانی انسان یک انسان عقلانی و معرفتی است، افزود: در نظام وحیانی وقتی بحث کرامت مطرح می‌شود مربوط به تربیت و ساختار درونی و وجودی انسان است که نتیجه آن از خودگذشتگی است و اگر به دست بیاید حق‌محوری ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی این است که ایمان آحاد جامعه را حفظ کند تا دچار انحراف نشود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و نیروهای تربیت شده از سوی امام خمینی (ره) یک معجزه الهی بوده اند، ابراز کرد: روح توحید در وصیت‌نامه‌های شهدا به خوبی تجلی یافته است.

وی با بیان اینکه وجود انسان وجودی متعالی و کرامت‌محور است که با کرامتی که در غرب وجود دارد متفاوت است، خاطرنشان کرد: شهدا در میدان جنگ فقط به فکر خداوند متعال بوده و وارد میدان می‌شدند تا آحاد مردم و مسئولین جامعه مهم‌ترین دغدغه شان برقراری عدالت باشد.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه عدالت که از دغدغه‌های مهم شهدا بوده است باید در همه ابعاد خود را نشان دهد ، تصریح کرد: شهدا ظلم و چپاول را دیدند و برای برچیدن آن وارد میدان شدند.عدالت یکی از اصول ایجابی است که شهدا در راه آن جان خود را فدا کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) افزود: جامعه اسلامی یک جامعه توحیدی کرامت‌خیز و عدالت محور است.

وی با بیان اینکه هر کسی بیشتر پایبند به اصول انسانی باشد از کرامت بیشتری برخوردار است، اظهار کرد: در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور و استان باید برنامه داشته باشیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه استان به یک سند فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد و باید یک دفتر اندیشه‌ورز در استان تشکیل شود، افزود: خدمت‌گزاری برای مردم در ایران اسلامی زیر سایه ولایت‌فقیه بزرگ‌ترین عنایتی است که شامل حال انسان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی جامعه زورمدار و اهل تزویر نیست و باید صداقت و صافی را کاملا عرضه کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری انتخابات سال جاری، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات همان نگاه فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و زمینه ساز پیشرفت کشور است.

وی تاکید کرد: در امور معیشتی مردم باید بیشتر تلاش کرد و ضریب امنیتی جامعه در صورتی بالا می‌رود که حضور مردم را در همه عرصه‌ها بیشتر شاهد باشیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه در نظام اسلامی ظلم و انظلام جایی ندارد و شهدا در برابر این دو مورد مقابله کردند، تصریح کرد: پذیرش ظلم در سیاست اسلامی پذیرفته شده نیست.

وی با تاکید بر اینکه شهید قلی‌پور شخصیتی برجسته بودند که برای تقویت انقلاب اسلامی در میدان حضور داشتند، گفت: در جامعه جهانی موقعیتی ویژه داریم و در تحولات منطقه‌ای ایران اسلامی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند؛ انقلاب اسلامی با همه سختی‌ها، بحران‌های مختلف را پشت سر گذاشته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه عده‌ای در داخل کشور دنبال روزنه‌هایی برای ضربه زدن هستند، افزود: در استعمار فرانو بحث زن و آزادی را بسیار مطرح می‌کنند که البته شهدا برای حفظ ارزش‌های زنان و ارزش‌های اسلامی جان خود را تقدیم کردند.

وی ابراز کرد: امروزه دشمن غیرت زنان جامعه و مقدسات ما را نشانه گرفته و به دنبال قداست‌زدایی از ارزش ها هستند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه دستاوردهای بزرگ علمی و نظامی کشور به دنبال ایجاد گفتمان جدید انقلاب اسلامی در دنیا است، تاکید کرد: مدیریت مسئولان نظام در کشور باید جهادی و انقلابی باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهید قلی‌پور و دیگر سرداران شهید الگوی غیرت دینی و رشادت بودند و باید به نسل جوان بیشتر شناسانده شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین، یادآور شد: جریان اربعین حسینی (ع) در بایکوت خبری کامل قرار داشت و دشمنان اجازه نمی‌دهند که این واقعه مهم رسانه‌ای شود.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
1+5=? کد امنیتی