دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع): نگاه امام خمینی(ره) به آینده و ساختن جامعه و تمدن اسلامی بود

جمعه, 04 تیر 1400

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین عنوان کرد: نگاه امام خمینی(ره) به آینده و ساختن جامعه و تمدن اسلامی بود. به جوانان اعتماد می کرد و در جهت تحقق اسلام ناب پیش می رفت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع): نگاه امام خمینی(ره) به آینده و ساختن جامعه و تمدن اسلامی بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار با کارکنان معاونت علمی و فرهنگی مجمع با تأکید بر مدیریت زمان اظهار داشت: بر اساس روایات ائمه اطهار(ع)، مؤمن باید در زمان مدیریت کرده و شبانه روز خود را برای مناجات با خدا، امور معاش، ارتباط با خوبان و اهل اعتماد، و زمانی برای امور حلال اختصاص دهد.

آیت الله «رضا رمضانی» درباره ضرورت تحول در همه عرصه ها گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 1386 و سال 1399 به صورت جامع، بحث تحول را در عرصه های سخت افزار و نرم افزاری مطرح کردند. تحول در نظام مدیریتی، تحول و انقلاب روحی و معنوی در افراد، تحول در مطالبات مردم و ایجاد عزت نفس، بخش هایی از بحث تحول در اندیشه مقام معظم رهبری است.

وی افزود: پس از انقلاب، جامعه ایران متحول شد، در رژیم گذشته جامعه مطالبه گر نبود و فضای خفقان حاکم بود و کسی جرأت حرف زدن نداشت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین عنوان کرد: نگاه امام خمینی(ره) به آینده و ساختن جامعه و تمدن اسلامی بود. به جوانان اعتماد می کرد و در جهت تحقق اسلام ناب پیش می رفت. آیت الله جوادی آملی می فرمودند امام خمینی(ره) رابطه بین عالِم و مردم را از شکل مرجع و مقلد تغییر داد و بحث امامت ـ امت را طرح کرد و این بحث کلامی، در ذیل امامت قرار گرفت.

وی با اشاره به نگاه های جدید امام راحل اظهار داشت: پیش از انقلاب برخی شخصیت ها سیاست را لعن می کردند اما امام می فرمود "عزاداری و گریه برای امام حسین(ع)، سیاسی است" از دیدگاه امام، مجالس عزاداری با حفظ شکل سنتی خود، می تواند تحول آفرین و مطالبه گر باشد و تحول عقیدتی، ارزشی و اخلاقی در انسان ایجاد کند.

آیت الله رمضانی ادامه داد: از منظر امام، در عصر حاضر اسلام برای تحول برنامه، و حرف برای گفتن دارد. اساسا انقلاب ما بر اساس نگاه تحولی بود؛ برخلاف اعتقاد برخی، امام به جای حرکت تدریجی، تحول دفعی را پذیرفت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تشریح فعالیت های مجمع اظهار داشت: مسئولان مجمع از شخصیت های ایرانی و خارجی زحمات زیادی طی سی سال گذشته کشیدند. رهبر معظم انقلاب برای دوره جدید، تحول در همه حوزه ها را طلب کرده اند. تحول در ابتدا باید در ساختار ایجاد شود. در چارت جدید مطالعه زیادی شد، نظریه های متعددی بررسی گردید و تلاش کرده ایم از مجموعه اطلاعات گذشته استفاده کنیم؛ البته امکان دارد در ساختار جدید تغییرات جزئی هم ایجاد شود.

وی تأکید کرد: با نوشتن ساختار جدید، تحول ایجاد نمی شود. مهمترین نکته این است که تحول باید در ذهن و فکر همه دست اندرکاران ایجاد شود و الا به فهم مشترک نمی رسیم.

آیت الله رمضانی در ادامه با تأکید بر مشورت و شرح صدر و تفاهم، تعامل و هم افزایی در فعالیت ها اظهار داشت: باید در سخت افزار و نرم افزار تحول ایجاد کنیم. مجمع، باید تبدیل به  مرجعیت علمی و معنوی  شود به گونه ای که در دنیا اگر بخواهند نظر اهل بیت(ع) را بدانند به سایت ها و مجموعه های مجمع رجوع کنند. اگر به این نقطه رسیدیم، توانسته ایم به اهداف خود برسیم.

.......................

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
2+4=? کد امنیتی