برگزاری اولین نشست تخصصی "گفتمان فاطمی" با حضور بانوان فرهنگی و نخبه در برج میلاد

پنج شنبه, 07 دی 1402

اولین نشست تخصصی "گفتمان فاطمی" با همکاری امور بانوان و خانواده مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و به همت اداره کل بانوان شهرداری تهران در برج میلاد برگزار شد.

برگزاری اولین نشست تخصصی

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ اولین نشست تخصصی "گفتمان فاطمی" با همکاری امور بانوان و خانواده مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و به همت اداره کل بانوان شهرداری تهران روز یکشنبه، مورخ 3 دی‌ماه 1402 از ساعت 9 لغایت 12 در برج میلاد تهران برگزار شد.

در این نشست تخصصی که با حضور 25 نفر از اعضای مؤسسه لبیک یا زهرا س انگلستان و همچنین مسئولین مراکز علمی فرهنگی بین المللی برگزار گردید، سرکار خانم دکتر علاسوند به عنوان سخنران اصلی برنامه به اهمیت جایگاه بانوان در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی پرداخت. وی ضمن تاکید بر اهمیت دانش و اطلاعات و چگونگی مداخله جریان کفر و نفاق در نظام آگاهی بشریت علیه جبهه ایمان اضافه کرد: منازعه بین ایمان و کفر به اشکال مختلف خود را نشان داده است؛ ایمان دعوا راه نمی اندازد و این کفر است که همیشه  برای ایمان مزاحمت ایجاد می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر جایگاه زنان در عرصه فعالیت های بین‌المللی، به اهمیت ارتقاء سطح آگاهی و علم در جامعه بخصوص برای بانوان به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده اشاره نمود.

همچنین سرکار خانم دکتر رکن آبادی، مسئول امور بانوان و مشاور معاون امور بین الملل مجمع ضمن ضرورت حضور فعال بانوان با نگاه به الگوپذیری از حضرت زهرا سلام الله علیها در تمامی عرصه‌های زندگی بیان داشت: امروز پس از کسب آگاهی و ارتقاء دانش علمی بر همه ما واجب است که در عرصه عمل بتوانیم منویات و راه حضرت زهرا سلام الله علیها را در جامعه خود به منصه ظهور برسانیم.

وی با اشاره به فضای غالب فرهنگی و اجتماعی در حوزه بین الملل اضافه کرد: فرهنگ و گفتمان فاطمی ظرفیت جهانی شدن دارد و جهان نیز ظرفیت فاطمی شدن دارد لذا بر عهده آحاد جامعه است تا در نسبت و تناسب این ظرفیت و پذیرش و گرایش جهانی برای اعتلای ترویج فرهنگ و تفکر اهل بیتی تلاش‌های خستگی ناپذیر داشته باشد و از تمامی ابزارهای تاثیر گذار مانند رسانه های همگانی و جمعی به نحو احسن بهره جوید تا زمینه سعادت و رستگاری بشریت بسرعت بسهولت فراهم آید.

لازم به یادآوری است از دیگر سخنرانان این نشست تخصصی سرکار خانم دکتر ام فروه نقوی، مسئول مؤسسه لبیک یا زهرا س لندن، سرکار خانم دکتر اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، سرکار خانم دکتر غروی نائینی، استاد محترم دانشگاه تربیت مدرس و سرکار خانم طاهری، مسئول مؤسسه بانو مجتهده امين بودند.

شایان ذکر است نشست مذکور تحت عنوان گفتمان فاطمی به عنوان اولین برنامه از سلسله نشست‌های تخصصی بیستمین کنگره بین‌المللی سیده نساءالعالمین س لندن بود که در تهران برگزار گردید.

 

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5-3=? کد امنیتی