برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله حکیم صمدی از سوی مرکز اسلامی توحید + عکس

مراسم بزرگداشت عالم بزرگ شیعه اروپا از سوی مرکز اسلامی توحید برگزار شد.

راسم قرائت قرآن کریم برای بزرگداشت آيت الله حاج شيخ «محمد حكيم صمدى» از علمای بزرگ شیعه اروپا و عضو فقید شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به صورت مجازی و به همت "مرکز اسلامی توحید" نروژ برگزار شد.

 

d07559629d4e0030a7a9722650660a75_312.jpg

 

در این مراسم تنی چند از قاریان قرآن از جمله آقای «محمد زاهد» و حاج «ابو عقیل» برای شادی روح آیت الله محمدحکیم صمدی به قرائت آیات قرآن پرداختند.

شایان ذکر است که آیت الله حاج شیخ محمد حکیم صمدی از اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پس از سال ها ترویج معارف اهل بیت(ع) در کشورهای مختلف جهان، روز پنج شنبه 29 آبان 1399 در نروژ چشم از جهان فرو بست. وی از سال های دهه هفتاد هجری شمسی و از ابتدای تأسیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان یکی از اعضای غیر ایرانی شورای عالی این مجمع، در تثبیت و توسعه دستاوردهای دینی و اجتماعی این نهاد مردم نهاد بین المللی نقش ایفاء نمود.

وی در سال های اخیر در نروژ ساکن شده و به ترویج معارف اسلام و ارشاد مردم اشتغال داشت. از مهم ترین اقدامات آیت الله حکیم صمدی در نروژ تدوین تقویم مربوط به اوقات شرعی در شهر "اسلو" پایتخت این کشور بود که تدوین آن چهار سال به طول انجامید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
2-2=? کد امنیتی