سخنرانی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی حرم رضوی

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) در گفتارهای متعدد به مردم توصیه می‏ کرد که از قانون خدا، یعنی کتاب قرآن تبعیت کرده و از امامی پیروی کنند که از قرآن تبعیت نماید.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی که با حضور عموم زائران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه حضرت عباس(ع) اسوه ولایت‏مداری است، اظهار کرد: شمر که با قصد جنگ وارد کربلا شده بود، از عبیدالله‏ بن زیاد امان نامه‏ ای برای خواهرزادگان خود و از جمله حضرت عباس(ع) گرفته بود که در این روز امان نامه را بر آن حضرت عرضه کرد و ایشان نپذیرفت.

آیت الله سید احمد خاتمی ادامه داد: شمر نزدیک خیام امام حسین(ع) آمد و عباس، عبداللّه‏، جعفر و عثمان را طلبید. آنها بیرون آمدند، شمر گفت «از عبیداللّه‏ برایتان امان گرفته‏ ام» آنها همگی در جواب آن ملعون گفتند که خدا تو را و امان تو را لعنت کند، ما امان داشته باشیم و پسر دختر پیامبر امان نداشته باشد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در روز تاسوعا اعلان جنگ شد، امام حسین به حضرت عباس(ع) فرمود که بر اسب خود سوار شو و از آنان بپرس که چه قصدی دارند. حضرت عباس(ع) رفت و خبر آورد که اینان می‏ گویند: یا حکم امیر را بپذیرید یا آماده جنگ شوید.

وی افزود: امام حسین(ع) به عباس فرمودند که اگر می‏ توانی آنها را متقاعد کن که جنگ را تا فردا به تأخیر بیندازند و امشب را مهلت دهند تا ما با خدای خود راز و نیاز کنیم و به درگاهش نماز بگذاریم. خدای متعال می‏داند که من بخاطر او نماز و تلاوت قرآن را دوست دارم.

آیت الله خاتمی در بخش دیگر سخنانش گفت: امام حسین(ع) در قیام عاشورا پیوسته از حکومت دینی سخن به میان می‏ آورد تا وجدان‎های خفته دشمن بیدار شوند و هر کسی می تواند حکومت دینی را تشکیل دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در کربلا گفتمان تشکیل حکومت دینی را به بشریت آموخت، عنوان کرد: سیدالشهدا(ع) در گفتارهای متعدد به مردم توصیه می‏کرد که از قانون خدا، یعنی کتاب قرآن تبعیت کرده و از امامی پیروی کنند که از قرآن تبعیت نماید و اهل عدالت اجتماعی باشد، این بیانات امام حسین(ع) بیانگر تاکید ایشان بر تشکیل حکومت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رجزخوانی ‏ها، بیانگر شجاعت و هدف جنگجو است، افزود: هر یک از صحابه امام حسین(ع) ضمن حضور در میدان جنگ، رجزهای‏ های محکم و قوی قرائت می‏ کردند تا هدف و شجاعت خویش را برای عموم لشگریان دشمن تبیین کنند.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دین هرگز از سیاست جدا نیست، اظهار کرد: کسی که پیرو سیدالشهدا(ع) و عاشوراست، نمی‏ تواند طرفدار تفکر رضاخان، یعنی جدایی دین از سیاست باشد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در روایتی می‏ فرماید اسلام اساس به شمار می‏ رود و حکومت اسلامی محافظ آن است، متاسفانه اکنون برخی از افراد می ‏خواهند هیئت‏ ها را سکولار کرده و ترفند جدایی دین از سیاست را اجرایی کنند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: امروز حمایت از نظام باید افتخار ما باشد، البته در حکومت و نظام اشتباهاتی پیش می‏ آید و ما آن را توجیه نمی ‏کنیم، اما این مشکلات باعث تضعیف کردن و دست برداشتن از نظام نمی ‏شود.

وی ادامه داد: ملت شریف ایران در این سال‏ های پس از انقلاب با صلابت کامل در برابر زورگویی‏ های آمریکا ایستاده است، آیا این برای ایران عزت نیست.

این خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: امام حسین(ع) برای حاکم کردن خودش قیام نکرد، بلکه برای برپایی حکومت دینی قیام فرمود.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
4-4=? کد امنیتی