عالمی بلخی: فرصت‌های عبادی را مغتنم بشماریم

دوشنبه, 09 بهمن 1402

رئیس مجمع محبان اهل‌بیت(ع) افغانستان اظهار داشت: فرصت‌های بسیار زیادی برای انسان وجود دارد که باید آن را مغتنم شمرده، در راستای رشد بعد روحانی خود از آن استفاده نماییم که یکی از این فرصت‌ها اعتکاف است.

عالمی بلخی: فرصت‌های عبادی را مغتنم بشماریم

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - مراسم جشنی به مناسبت سیزدهم رجب سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) در مسجد جامع امام زمان(عج) در غرب کابل برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی بلخی رئیس مجمع محبان اهل‌بیت(ع) افغانستان و رئیس دارالانشای شورای علمای شیعه این کشور در این مراسم اظهار داشت: همه انسان‌ها در زندگی خود به دو نوع تغذیه نیاز دارند؛ یکی تغذیه فیزیکی است که لازم است انسان ها بخورند و بنوشند و حیات جسمانی خود را توسط آن  تضمین نمایند. اما بُعد دوم بُعد روحانی است که تغذیه آن همانند خوردن و نوشیدن، که حتی ضروری‌تر از آن است. غذای این بُعد، عبادات و کمک و دستگیری از فقرا، مظلومین و بینوایان است. با این تفاوت که بُعد تغذیه جسمانی ما محدود بوده، اما بُعد روحانی انسان‌ها همیشگی است.

استاد عالمی افزود: ما برای تضمین زندگی آخرت خود نیاز جدی به تغذیه بُعد روحانی داریم و باید به این مهم توجه نماییم. فرصت‌های بسیار زیادی برای انسان وجود دارد که باید آن را مغتنم شمرده، در راستای رشد بعد روحانی خود از آن استفاده نماییم که یکی از این فرصت‌ها اعتکاف است.

رئیس مجمع محبان اهل‌بیت(ع) افغانستان درباره اعتکاف و امتیازات معنوی آن گفت: هرچند که قبل از اسلام پیروان همه ادیان الهی عمل اعتکاف را انجام می‌دادند، اما اعتکاف ریشه و بنیاد قرآنی نیز دارد و بدین سبب حائز اهمیت فراوان است. در قرآن کریم خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: «من عهد و پیمان گرفتم از ابراهیم و اسماعیل اینکه خانه مرا برای طواف‌کنندگان، اعتکاف‌کنندگان و کسانی که رکوع و سجود (نماز) برپا می‌دارند، پاک کند.»

استاد عالمی بلخی در پایان گفت: براساس متون دینی، اجر و مزد فراوان حتی به اندازه یک حج برای انسان گفته شده است.

قابل ذکر است که این برنامه با قرائت قرآن کریم، اجرای سرود، منقبت‌خوانی و دکلمه در باب فضائل امیرالمومنین علی(ع) نیز همراه بود.

 

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
4*2=? کد امنیتی