معتوق: حرکت حاج قاسم، در امتداد حرکت امام حسین(ع) و کربلا بود

عضو کویتی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: شهیدان سلیمانی و المهندس دردهای مردم را خوب می فهمیدند و جزئی از عراق، فلسطین، لبنان، افغانستان و یمن شده بودند. آنان سختی ها و مشکلات مردم عراق، یمن و سوریه را درک می کردند.
معتوق: حرکت حاج قاسم، در امتداد حرکت امام حسین(ع) و کربلا بود

 به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور تشکل های فرهنگی مردم نهاد از 15 کشور، در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، همایش بین المللی "سرداران آسمانی" پیش از ظهر امروز پنج شنبه 11 دی 1399 در ساختمان مجمع قم برگزار شد.

عضو کویتی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این همایش گفت: شهیدان سلیمانی و المهندس دردهای مردم را خوب می فهمیدند و جزئی از عراق، فلسطین، لبنان، افغانستان و یمن شده بودند. آنان سختی ها و مشکلات مردم عراق، یمن و سوریه را درک می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ «حسین المعتوق» افزود: فعالیت و کار آنان برای خدا بود و برای ریا و منصب کار نمی کردند. شهید سلیمانی و المهندس در وسط معرکه بودند؛ چندین بار تا مرز شهادت رفتند، قاعدتا باید زودتر شهید می شدند اما خواست خدا این بود که شهادتشان به تأخیر بیفتد.

وی همچنین عنوان کرد: عمل شهیدان سلیمانی و المهندس مملو از اخلاص بود و غیرت دین و دغدغه امت اسلامی داشتند. آنان شجاعت زیاد داشتند و شجاعت شان از حضرت علی و اهل بیت(ع) اخذ شده بود. به قول سید حسن نصرالله، آنچه که باعث پیروزی مقاومت اسلامی در منطقه شد، نعمت ولایت بود که در ولی فقیه متمثل شده است. امروز امام خامنه ای امتداد ولایت امام زمان(عج) است. سردار قاسم سلیمانی و المهندس خود را از سربازان ولایت می دانستند و همه توفیقات آنان به برکت ولایت بود.

عضو کویتی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره دیدگاه های موجود درباره اسلام در دنیا گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران دو چشم انداز و دیدگاه درباره اسلام ایجاد شد؛ اول، اسلام فردی که مجموعه عبادات و وظایف مسلمانان است و دوم اسلامی که امام خمینی(ع) آن را ارائه کرد که اسلام ناب محمدی است و وظیفه مسئولیت در قبال همه قضایا را دارد. این اسلام از آیات قرآن اخذ می شود. بر طبق آیات قرآن عهدی بین خدا و مومنین وجود دارد تا مومنان برای دفاع از اسلام و مقابله با توطئه ها، در راه خدا مبارزه کنند. از نظر قرآن دین و دستور خدا باید برتر از زن همسر، ثروت و دنیا باشد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن مسلمانان باید از اسلام دفاع کنند، افزود: کل اسلام در این آیه خلاصه شده است: "لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقی" بر اساس این آیه؛ کفر به طاغوت و ایمان به خدا ملازم یکدیگر است.

معتوق ادامه داد: امروز دولت های عربی و حکام فاسد آن، از چهره زشت خود پرده برداری کرده اند و در کنار دشمن صهیونیست هستند و به مسلمانان خیانت می کنند. مسلمانان باید از فلسطین حمایت کنند. شهیدان سردار سلیمانی و المهندس به همه قضایای امت خدمت کردند. هر مسئله ای که به مسلمانان ارتباط داشت حاج قاسم آنجا بود و از مسلمانان حمایت می کرد و ما باید وفادار به خط ایشان باشیم چون خط حاج قاسم، در امتداد حرکت امام حسین(ع) و کربلا بود.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6+3=? کد امنیتی