ویبنار اجلاس جمعیت امام منتظر(عج) با حضور آیت‌الله اختری برگزار شد

وبینار اجلاس بین المللی جمعیت جهانی امام منتظر(عج) با حضور رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد.

وبینار پنجاه و نهمین اجلاس بین المللی جمعیت جهانی امام منتظر(عج) با حضور علمای جهان اسلام برگزارشد.

سخنرانان وبینار پنجاه و نهمین اجلاس بین المللی جمعیت جهانی امام منتظر(عج) بر اهمیت تداوم برگزاری اجلاس های مجازی در خصوص اهل بیت(ع) تاکید کردند.

آیت الله «محمد حسن اختری» رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا در پنجاه و نهمین اجلاس بین المللی مجازی که جمعیت جهانی امام منتظر(عج) با همکاری بنیاد بین‌المللی عاشورا و آستان قدس رضوی و آستان مقدس کاظمین بمناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال به امام حسن عسگری(ع) کرامت نمود و فرزندی مصلح و نجات دهنده بشریت ملقب به حضرت بقیه الله الاعظم مهدی منتظر(عج) عطا فرمود تا جهان و بشریت را از ظلم و جهل و بی عدالتی نجات داده و حکومت عدل الهی را به آنان ارزانی دهد.

 

2760735506a5bc187a35f6c829fae70d_548.jpg


وی بر آمادگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و بنیاد بین‌المللی عاشورا برای برگزاری جلسات هم اندیشی راجع به بیان نقش معنوی ائمه اطهار اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین شیخ «یوسف سبیتی» مدیر حوزه امام جواد(ع) در مورد دوره های مختلف زندگی و سیره امام عسکری از بدو ولادت تا مرحله امامت و ولایت و رویارویی با حکام مستبد خلفای عباسی و خصوصیات انسانی و معنوی و جهادهای آن امام همام تا مرحله شهادت مطالبی تحلیلی ارایه داد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حسن مهدویان» دیگر سخنران این اجلاس بود که راجع به بهترین شیوه شناخت زندگی اهل بیت علیهم السلام و نحوه فراگیری و اجرای دستورات و تعالیم امامان معصوم که در احادیث و سیره آنان تجلی یافت، رهنمودهایی را بیان داشت.

دکتر «حسن الینا» از کشور مصر پیرامون نقش موثر و بزرگ اهل بیت(ع) در دوران پس از اسلام و حتی تا عصر حاضر در حفظ اسلام اصیل و تربیت بشریت بر اساس حق و عدالت و معنویت، سخن به میان آورد.

 

b7675158c939ae2c8a739fbe2ad6854b_248.jpg


در ادامه آقایان شیخ «کاظم یاسین» و حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی صباحی» رئیس اداره تبلیغ و ارشاد جمعیت امام المنتظر(عج) سخنرانی نمودند و سپس شاعر بزرگ دکتر «عباس فتونی» عضو جمعیت المنتظر(عج) با شعر خوانی و مدیحه سرایی زیبا، فضای این اجلاس را عطر آگین کرد.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
9+1=? کد امنیتی