پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی درگذشت آیت الله روحانی

یکشنبه, 27 آذر 1401

در پی درگذشت آیت الله سید محمدصادق روحانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیام تسلیتی صادر کرد.

 
پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی درگذشت آیت الله روحانی

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ در پی درگذشت آیت الله العظمی «سید محمدصادق روحانی»،  دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام آیت الله «رضا رمضانی» به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت مرجع و استوانه علمی ـ دینی و بازمانده ای از تبار فقاهت و مجاهدت؛ حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمدصادق روحانی(رحمه‏الله علیه) موجب تأثر و تأسف گردید.

آن فقیه و اصولی برجسته که از محضر بزرگان علم، فقاهت و سیاست همچون حضرات آیات عظام؛ سید ابوالحسن اصفهانی، سید ابوالقاسم خویی و محمدحسین غروی اصفهانی، سیدحسین طباطبایی بروجردی و حضرت امام خمینی رحمة الله علیهم، شاگردی نمود؛ از جوانی مدرسی مسلّط در سطوح عالی گردید و در سالیان متمادی، تالیفات و منشورات فراوانی را برای جهان تشیع و عالَم فقاهت به میراث گذاشت. سلوک مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر این فقیه بزرگوار در سالهای پیش از انقلاب اسلامی در مواضع و بیانیه‌هایی علیه حکومت طاغوت و در قضایایی مانند تصویب لایحه کاپیتولاسیون و حمله نظامیان پهلوی به مدرسه فیضیه و همچنین در رویدادهای گوناگون پس از انقلاب، از ایشان چهره ای همواره حامی وخدمتگزار اسلام و انقلاب ساخته بود.

 بیش از ۶۰ اثر به زبان عربی و بیش از ۲۰ اثر به زبان فارسی، خصوصا آثار سترگی همچون «فقه الصادق»، «منهاج الفقاهه»، «زبدة‌الاصول» و «کتاب‌نامه‌های تاریخی»؛ نشان از برکات علمی و فضایل فقهی و اصولی و تاریخی و سیاسی این عالم جلیل‌القدر دارد. اینجانب این ثلمه جبران ناپذیر را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی ومراجع معظّم تقلید، حوزه های علمیه قم و نجف، شاگردان، علاقمندان و خصوصا خاندان معظم ایشان تسلیت عرض می‏نمایم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علوّ درجات، رضوان الهی و حشر با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم

رضا رمضانی

 

 

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
8-1=? کد امنیتی