حمایت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از " دومین همایش بین‌المللی سیره نبوی؛ نظم و امنیت اجتماعی"

السبت, 01 نيسان/أبريل 2017
در دیدار مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با مسؤولین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، نحوه حمایت مجمع از «دومین همایش بین المللی سیره نبوی؛ نظم و امنیت اجتماعی» بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در آستانه برگزاری دومین همایش بین المللی سیره نبوی؛ نظم و امنیت اجتماعی (سیمای حضرت محمد(ص) در هنر و رسانه) جنبه های همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام با نیروی انتظامی در برگزاری این کنفرانس بین‌المللی مورد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در ابتدای این دیدار «سرهنگ علی ایزدی» به اهداف معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در برگزاری این همایش پرداخت و گفت: این دومین تجربه ما در برگزاری این همایش است. نخستین تجربه را با برگزاری "همایش بین المللی سیمای حضرت محمد(ص) در هنر و رسانه" در اردیبهشت 1394 در دانشکده هنر و معماری دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت موفقیت آمیز انجام دادیم که بازتاب و آثار خوبی داشت.

 

مدیرکل مرکز افکار سنجی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: در دومین همایش، تلاش شده است که به اهداف فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی در بهره گیری از سیره نورانی پیامبر اکرم(ص) نزدیک تر شویم.

 

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی سیره نبوی؛ نظم و امنیت اجتماعی افزود: تقویت فرهنگ و اخلاق اجتماعی برگرفته از تعالیم پیامبر رحمت(ص) می تواند در پیشگیری و زدودن بسیاری از ناهنجاری هایی که جامعه درگیر آن است، در لایه های مختلف آن، تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

ایزدی تأکید کرد: در صورت ترجمه و انتشار آثار این همایش به زبانهای دیگر، می توان به اشاعه و بسط اندیشه های صلح طلبانه اسلام در جامعه جهانی هم کمک کرد.

 

سپس «آقای نصیری» از مدیران دبیرخانه دومین همایش بین المللی سیره نبوی؛ نظم و امنیت اجتماعی به برخی آثار برگزاری این همایش در کم شدن میزان جرایم اجتماعی پرداخت و گفت: تجربه موفق معاونت اجتماعی ناجا در ساخت انیمیشن پلیسی "سیا ساکتی" نشاندهنده تأثیر آثار تبلیغی و هنری در این زمینه است.

 

وی ادامه داد: در این همایش هم به دنبال آن هستیم که با شناخت و شناساندن جلوه های رواداری، گذشت، محبت و ادب اجتماعی در سیره پیامبر اکرم(ص) موجبات پیشگیری از بسیاری آسیب های رفتاری و جرایم اجتماعی را فراهم کنیم.

 

نصیری افزود: وقتی می بینیم که شهروندان مثلاً با اندک مشکلی که پشت چراغ قرمز برای آنها رخ می دهد با یکدیگر گلاویز می شوند، اهمیت اینگونه فرهنگ سازی ها را در می یابیم.

 

نصیری همچنین با اعلام اینکه داوری مقالات واصله به دبیرخانه به پایان رسیده است افزود: مقالات هم اکنون در مرحله ویرایش نهایی قرار دارند. همچنین چکیده مثالات برگزیده هم با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در حال ترجمه است.

 

بعد از سخنان مسؤولان دبیرخانه دومین همایش بین المللی سیره نبوی؛ نظم و امنیت اجتماعی، «حجت الاسلام والمسلمین حسینی عارف» با تشکر از برگزارکنندگان این همایش، اهداف آن را موجب ترویج سجایای اخلاقی در جامعه دانست.

 

دبیر جشنواره فرهنگی ــ هنری اهل بیت(ع) همچنین گزارشی از برگزاری اولین دوره این جشنواره با عنوان "جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)" ارائه داد و همکاری دو دبیرخانه برای برگزاری دومین دوره این جایزه را خواستار شد و گفت: مقالات برگزیده این همایش، می تواند دستمایه مناسبی برای فیلمسازان و فیلمنامه نویسان در دومین دوره جایزه بزرگ باشد.

 

حسینی عارف در رابطه با همکاری مجمع با دومین همایش بین المللی سیره نبوی؛ نظم و امنیت اجتماعی هم گفت: مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام آمادگی دارد در مواردی همچون چاپ مجموعه مقالات همایش، آماده سازی نشریات همایش، انتخاب ودعوت اندیشمندان خارجی و غنی سازی بسته های فرهنگی با شما همکاری نماید.

 

مدیرعامل خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ همچنین اعلام کرد که اخبار و آثار این همایش در زبانهای مهم این خبرگزاری نیز انعکاس خواهد یافت.

 

شایان ذکر است دومین همایش بین المللی سیره نبوی؛ نظم و امنیت اجتماعی (نام سابق: سیمای حضرت محمد (ص) در هنر و رسانه) در روزهای 19 و 20 اردیبهشت ماه 1396 در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد گردید.

 

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
6-4=? قانون الضمان