مصاحبه خبرگزاری اهل بیت(ع) با علی اکبر رائفی پور

الثلاثاء, 24 تشرين1/أكتوير 2017
پژوهشگر و کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی بر لزوم کمک رسانی و مداوم به مظلومان یمنی و میانماری تاکید کرد و اظهار کرد: مسلمانی ما زیر سؤال می‌رود اگر سکوت اختیار کنیم و اقدامی نکنیم.

با توجه به فاجعه انسانی دلخراش و جانگداز، قحطی و شیوع بیماری وبا در کشور‌های مظلوم و ستم دیده میانمار و یمن از روز جمعه بیست و هشتم مهرماه تا پنجم آبان‌ماه به عنوان هفته کمک رسانی به مردم مظلوم یمن و میانمار انتخاب شده است.

علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی در گفتگویی با خبرنگار ابنا بر لزوم کمک‌رسانی به ستمدیگان یمن و میانمار تاکید و آن را وظیفه شرعی و دینی عنوان کرد.

وی با اشاره به فرمایشی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید: "مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ" (آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست) اظهار کرد: چطور می‌توان نماز اقامه کرد و دم از اسلام و مسلمانی زد و به این مظلومان عالم کمک نکرد.

استاد برجسته دانشگاه با بیان اینکه همه ما یک وظیفه شرعی و دینی داریم گفت: هر کسی در حد توانش می‌تواند کمک کند حتی در حد یک هزار تومان.

رائفی‌پور با اشاره به وضعیت بحرانی در اردوگاه‌ها آوارگان روهینگیا در کاکس بازار بنگلادش افزود: نزدیک یک میلیون آواره در این اردوگاه‌ها هستند که از ابتدایی‌ترین امکانات محروم هستند، پشه بند ندارند، غذا و آب آشامیدنی سالم و بهداشتی پیدا نمی‌شود، بیمارستان و پزشک متخصص در آنجا نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش حمله عربستان به یمن را یکی از بزرگترین ظلم‌های کنونی دنیا عنوان کرد و گفت: ثروتمندترین کشور عربی به فقیرترین کشور عربی تجاوز بی‌رحمانه نظامی کرده و همه ساکت هستند.

کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: انواع و اقسام سلاح‌های ممنوعه و مرگبار را روی مردم یمن آزمایش می‌کنند و کسی صدایش درنمی‌آید.

رائفی‌پور با اشاره به صحنه‌سازی‌های دروغین دشمنان در جنگ داخلی سوریه گفت: معارضان سوری یک کودکی را خاک روی سرش می‌ریختند و عکس می‌گرفتند و با این کار موج تبلیغاتی بزرگی را درست می‌کردند اما در یمن هر روز کودکان کشته و قتل عام می‌شوند اما چون دست آمریکا و عربستان سعودی در یک کاسه است صدای کسی درنمی‌آید.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: آمریکا علاوه بر کمک نظامی به عربستان در جنگ علیه مردم یمن نیز مشارکت دارد و با حملات موشکی دستش به خون مردم مظلوم این کشور آغشته است.

علی اکبر رائفی پور بر لزوم کمک رسانی و مداوم به مظلومان یمنی و میانماری تاکید کرد و اظهار کرد: مسلمانی ما زیر سؤال می‌رود اگر سکوت اختیار کنیم و اقدامی نکنیم.

وی گفت: وقتی از فلسطین حمایت ‌می‌کنیم چرا از مردم یمن و میانمار حمایت نکنیم؟ چه فرقی بین کودک مظلوم فلسطینی، میانماری و یمنی است. چه فرقی بین اسرائیل و عربستان سعودی است؟ به نظر بنده هیچ فرقی نیست.

پژوهشگر و کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی، اطلاع رسانی اقدامات انجام شده را از دیگر ملزومات کمک به مردم مظلوم یمن و میانمار دانست و گفت: همسر اردوغان رییس جمهور ترکیه و ملکه اردن به اردوگاه آوارگان میانمار در بنگلادش رفته‌اند، دانمارکی‌ها در آنجا بیمارستان صحرایی تاسیس کرد‌ه‌اند و رسانه‌های آنان شوی تبلیغاتی برایشان راه انداخته‌اند.

وی ادامه داد: در مقابل بسیاری از رسانه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کنند و می‌گویند ایرانی‌ها به دلایل سیاسی فقط به فلسطین کمک می‌کنند.

رائفی‌پور تاکید کرد: اثرات رسانه‌ای بسیار قوی و تاثیرگذار است.

استاد برجسته دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام مدعی است و این ادعا در حد حرف نیست بلکه در عمل و با نابودی داعش در عراق و سوریه نشان دادیم که چه کسی آبروی اسلام را حفظ کرده است.

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه از بین بردن تروریست‌های داعش به لطف الهی و توانایی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت افزود: باید داعش را مسلمانان از بین می‌بردند، چراکه اگر غربی‌ها این کار را می کردند می‌گفتند مسلمانان همه داعشی و افراطی هستند، اما وقتی یک کشور مسلمان جلوی اسلام انحرافی را گرفت دهان همه آنان بسته شد.

شایان ذکر است؛ از روز جمعه بیست و هشتم مهرماه تا پنجم آبان‌ماه به عنوان هفته کمک رسانی به مردم مظلوم یمن و میانمار انتخاب شده است.

این ستاد شماره‌ حساب‌های اعلامی از ستاد پشتیبانی یمن و میانمار را به شرح زیر اعلام کرده است:

* شماره حساب کمک به مردم مظلوم یمن

0113130000006 نزد بانک ملی شعبه مرکزی

شماره کارت بانکی همین حساب 9083 9990 9918 6037

شماره حساب 1424 نزد بانک ملی

* شماره حساب کمک به مردم مظلوم میانمار

0111424815009 نزد بانک ملی شعبه پارک لاله

شماره کارت همین حساب 9123 - 9992 - 9918 - 6037

شماره حساب 1114 نزد بانک ملی

شرکت آسان پرداخت #10*4*733*
شرکت تهران اینترنت #1112*780*

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
6-5=? قانون الضمان