نواب: دیپلماسی علمی می‌تواند به گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین کشورها کمک کند

الأربعاء, 22 أيلول/سبتمبر 2021

دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ایران و ژاپن دارای دو فرهنگ غنی و کهن هستند و کمتر کشوری را می توان یافت که چنین سابقه تمدنی را دارا باشد. دیپلماسی علمی می‌تواند به گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین کشورها نیز کمک کند.

«کازو توشی آیکاوا» سفیر ژاپن با با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین «سید ابوالحسن نواب» دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، دیدار و گفت‌گو کرد.

اهمیت شناخت داشته های دو فرهنگ بزرگ و کهن ایران و ژاپن
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی تسخیری» سرپرست مدیریت همکاری های علمی و بین المللی و دکتر «منصوره زارعان» رئیس پژوهشی پژوهشکده مطالعات زن و خانواده نیز حضور داشتند، با خوش آمدگویی به سفیر ژاپن، آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب را برای گسترش همکاری علمی با ژاپن اعلام کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن ابراز علاقه به توسعه روابط با ژاپن گفت: امیدوارم این دیدار سرآغازی برای همکاری با دانشگاه‌های ژاپن باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت داشته های دو فرهنگ بزرگ و کهن ایران و ژاپن گفت: ایران و ژاپن دارای دو فرهنگ غنی و کهن هستند و کمتر کشوری را می توان یافت که چنین سابقه تمدنی را دارا باشد. در دو پایانه شرق و غرب جهان این دو فرهنگ نسبت به یکدیگر علاقه مندی های فراوانی دارند که وظیفه ماست نسبت به شناخت هر چه بیشتر این داشته ها به دو ملت بزرگ ایران و ژاپن گام برداریم.

گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین کشورها به کمک دیپلماسی علمی
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب افزود؛ تأکید دانشگاه ادیان و مذاهب برای گسترش روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های معتبر خارجی از جمله ‌دانشگاه‌های ژاپن است و دیپلماسی علمی می‌تواند به گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین کشورها نیز کمک کند.

وی همچنین بر لزوم امضای تفاهم نامه همکاری و اقدامات عملی برای همکاری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های ژاپن تأکید کرد و گفت: این فرصت بسیار خوبی برای همکاری دانشگاه‌های ژاپن در زمینه‌‌های مورد علاقه با دانشگاه ادیان و مذاهب است.

گسترش روابط دانشگاهی بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های ژاپن
کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و با اشاره به جایگاه برتر علمی دانشگاه ادیان و مذاهب از وجود چنین دانشگاهی که در زمینه شناخت ادیان و مذاهب فعالیت می‌کند اظهار خرسندی کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های بین المللی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار امیدواری کرد: روابط بهتر و بیشتری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های ژاپن شکل گیرد و خواستار گسترش روابط دانشگاهی بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های ژاپن شد.

دو طرف همچنین در این دیدار در باره تبادل استاد و دانشجو، مبادلات فرهنگی، بورسیه‌های تحصیلی، برگزاری کارگاه آموزشی و پژوهش‌های مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
3+1=? قانون الضمان