آیت الله رمضانی: برخی از دولت‌های عربی در قضیه فلسطین مردود شدند

چهارشنبه, 15 آذر 1402

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با انتقاد از بی‌توجهی سران برخی کشور‌های اسلامی درقبال غزه و فتنه بزرگ اسرائیل اظهار کرد: متأسفانه برخی از دولت‌های عربی در قضیه فلسطین مردود شدند و ما برای فتنه‌زدایی باید به همه ابعاد قضیه توجه داشته باشیم.

آیت الله رمضانی: برخی از دولت‌های عربی در قضیه فلسطین مردود شدند

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ هیئتی از تجمع علمای مسلمین لبنان عصر روز سه شنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ با آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در تهران دیدار و گفتگو کردند. این تجمع با ۲۷۰ عضو متشکل از علمای اهل سنت و شیعه است و فعالیت‌های آن عموماً زیر نظر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان قرار دارد. آیت الله رمضانی در این دیدار با خیرمقدم به هیئت علمای مسلمین لبنان تاکید کرد: این مجلس نمونه‌ای از عقلانیت علمای اسلام در لبنان است که می‌تواند الگویی برای بسیاری از کشور‌ها باشد.

 وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) محور وحدت همه مسلمانان هستند اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) فرمودند: «طاعتنا نظاماً للملة و امامتنا اماناً للفُرقة» و حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید دارند که اهل بیت (ع) هم به آحاد و هم به نخبگان جامعه بشری شناسانده شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه برخی روشنفکران با واژه اسلام رحمانی می‌خواهند زمینه سازش با ظالم را فراهم کنند و برخی به دنبال صلح مطلق هستند، ادامه داد: صلحی که در قرآن و روایات مورد تاکید قرار گرفته صلح عادلانه و بر محور عدل و وحدت است.

آیت الله رمضانی افزود: اسلام و مدیریت پیامبر(ص) بر پایه رحمت است، اما در ذیل اسلام رحمانی مقاومت هم به عنوان فرهنگ قرآنی مورد تاکید قرار گرفته است.

 وی گفت: تجمع علمای مسلمین لبنان تلاش کند تا اسلام رحمانی در کنار مقاومت و مقاومت در کنار اسلام رحمانی را به جامعه بشری تعلیم دهد. اعضای تجمع علمای مسلمین به این حوزه به طور دقیق و علمی بپردازند.

 دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: امروزه در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و علمای اسلام و مسلمانان همه در معرض آزمونی بزرگ هستند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد: مسأله فلسطین امروزه فقط یک مسأله عربی نیست بلکه جبهه حق و باطل و جبهه ایمان و کفر است و اهمیتی جهانی دارد.

 وی با انتقاد از بی‌توجهی سران برخی کشور‌های اسلامی درقبال غزه و فتنه بزرگ اسرائیل اظهار کرد: متأسفانه برخی از دولت‌های عربی در قضیه فلسطین مردود شدند و ما برای فتنه‌زدایی باید به همه ابعاد قضیه توجه داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها ادامه داد: صهیونیست‌ها مدعی هستند که حماس به ما حمله کرده و ما در حال پاسخ دادن هستیم. باید به این نکته توجه کرد که رژیم صهیونیستی سه چهارم فلسطین را اشغال کرده، جنایات بزرگی مانند صبرا و شتیلا را مرتکب شده، غزه را ده‌ها بار آماج حملات خود قرار داده و صدها هزار نفر را آواره کرده است. بزرگترین نقض‌های حقوق بشر در کل دنیا را صهیونیست‌ها داشته‌اند. رژیم اشغالگر به غزه اکتفا نمی‌کند، بلکه درصدد اشغال بسیاری از نقاط جهان هستند تا عالم را برده خود کنند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه افکار عمومی دنیا به شدت با نژادپرستی مبارزه می‌کند و بدترین نژادپرست ها در عرصه بین الملل صهیونیست‌ها هستند اضافه کرد: تجمع علمای مسلمین لبنان برای فتنه‌زدایی از اینگونه واژه‌ها که مقبول جامعه بین الملل است، استفاده کند.

وی گفت: برای اینکه با فتنه بزرگ اسرائیل مقابله کنیم باید راهبرد و راهکار‌های لازم را تعریف کنیم و همچنین وحدت و انسجام خود را قوی‌تر کنیم و این را به علمای شیعه و سنی منتقل کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پایان با قدردانی از فعالیت‌های مجاهدانه تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: ما از تجمع علمای مسلمین نه تنها در لبنان بلکه در هر نقطه از جهان حمایت می‌کنیم. گفتنی است در این دیدار «شیخ غازی حنینه» رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان، «علی حسن خازم» نویسنده و پژوهشگر شیعی لبنان، «شیخ حسان عبدالله» رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمین لبنان، «شیخ ماهر مزهر» از علمای اهل سنت لبنان، «شیخ حسین غبریس» مسئول روابط سیاسی تجمع علمای مسلمین لبنان و «شیخ ابراهیم البریدی» خطیب، شاعر و عضو فعال شورای مرکزی تجمع العلماء لبنان حضور داشتند.

 

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6-1=? کد امنیتی