ایجاد شبکه پژوهشی حوزه اهل‌بیت(ع) در پایگاه گوگل اسکالر

یکشنبه, 07 اسفند 1401

مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پایگاه گوگل اسکالر، شبکه پژوهشی حوزه اهل‌بیت علیهم السلام را ایجاد کرد.

ایجاد شبکه پژوهشی حوزه اهل‌بیت(ع) در پایگاه گوگل اسکالر
به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ شبکه پژوهشی حوزه اهل‌بیت علیهم السلام را در گوگل اسکالر توسط مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام با هدف معرفی علما و اندیشمندان شیعه و آثار علمی آنان در عرصه بین‌المللی، ایجاد شده است.
این شبکه پژوهشی، از 41 پروفایل تشکیل شده است، هر پروفایل شامل آثار علما و اندیشمندان شیعه، ترجمه، ویرایش و چاپ هر اثر همراه با نمایش استنادات دریافت شده توسط اثر می باشد که تاکنون بیش از 8276 اثر به 30 زبان در ذیل این پروفایل‌ها ثبت گردیده است.
همچنین با توجه به این که گوگل اسکالر به صورت خودکار گزارش های استنادی آثار را بروزرسانی می کند و می‌توان میزان استنادات را رصد کرد، بالغ بر 16000 استناد به آثار شیعه در این شبکه شناسایی شده است.
در هر پروفایل، امکان پیوند با پروفایل‌های دیگر پژوهشگران و نیز سایر حوزه‌های مطالعاتی و پژوهشی فراهم است. همچنین مقالات مرتبط با هر اثر و تمام نسخه‌هایی که از آن در وب نمایه شده‌اند، را نمایش می‌دهد.
از دیگر ویژگی‌های این شبکه، پیوند با دانشنامه مجازی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام(ویکی شیعه) است و کاربران می‌توانند برای مطالعه بیشتر در مورد علما و اندیشمندان، به ویکی‌شیعه و مدخل‌های مرتبط آن مراجعه نمایند
اجرای این طرح، دسترسی بهتری به منابع شیعه در حوزه مطالعات شیعه‌شناسی در عرصه جهانی فراهم کرده، از طرفی کتاب شناسی جامع و مبتنی بر وب از آثار علما و اندیشمندان شیعه به زبان‌های مختلف ایجاد شده است که امکان آشنایی با اندیشمندان شیعه را برای پژوهشگران در عرصه بین‌الملل فراهم می‌نماید. از دیگر فوائد آن، انعکاس فعالیت‌های حوزه اهل‌بیت علیهم‌السلام در عرصه جهانی است که منجر به دیده شدن آثار شیعی و به تبع آن افزایش استنادات به این آثار می‌گردد.
شبکه پژوهشی حوزه اهل‌بیت علیهم السلام در گوگل اسکالر، از طریق جستجو نام علماء در گوگل اسکالر به نشانی https://scholar.google.com  در دسترس است.
 
 
 
منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
8-2=? کد امنیتی