رئیس مجمع علمای شیعیان هند با دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) دیدار کرد

پنج شنبه, 18 آبان 1402

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی رئیس مجمع علمای شیعیان هندوستان، با آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجمع علمای شیعیان هند با دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) دیدار کرد

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی رئیس مجمع علمای شیعیان هندوستان امروز پنجشنبه 18 ابان 1402، با حضور در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ضمن ابراز خرسندی از دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی گفت:  شیعیان هند در گذشته خدمات بزرگی به جهان تشیع ارائه کرده‌اند. صاحب عبقات الانوار (علامه میر حامد حسین) با کتاب خود، خدمت بزرگی به تقویت اندیشه امامت نموده است

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت‌های دنیای امروز، باید توجه کافی صورت گیرد تا شیعه‌ عقلانی در هند تقویت شود.

آیت‌الله رمضانی ضمن اشاره به ظرفیت‌های مهم تبلیغی و منابر و تریبون‌هایی مثل نماز جمعه و جماعات گفت: نماز جمعه پایگاه مهمی است و امید است که شما از این ظرفیت برای تقویت هر چه بیشتر تشیع بویژه در لکهنو استفاده کنید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت با سفارش این نکته که «تلاش شود تا سطوح عالی حوزه در هند تدریس شود» در زمینه کمک و همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) به برگزاری تدریس سطوح عالی حوزه در هند اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی نیز همکاری بزرگان و علمای هندوستان در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی را ضروری دانست.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های مناسب مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: خبرگزاری بین‌المللی اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ و دانشنامه ویکی شیعه از جمله ظرفیت‌های خوبی هستند که بهتر است این ظرفیت‌ها تقویت شود.

رئیس مجمع علمای شیعیان هندوستان با استقبال از نظر آیت‌الله رمضانی در تقویت تدریس سطوح عالی حوزه در هند گفت: برنامه‌ریزی برای تدریس سطوح عالی حوزه اقدام مثبتی است و در این زمینه همکاری لازم را خواهیم کرد.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
2*5=? کد امنیتی