شریعتمدار: آمریکا مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه است/ مصلحت ملت‌ها در دفاع از فلسطین است

سه شنبه, 05 دی 1402

مدیرکل کشورهای عربی آفریقایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: کشورهایی که به جای حمایت از ملت فلسطین از اسرائیل حمایت می کنند، مسئول همه تحولات رخ داده در منطقه هستند.

شریعتمدار: آمریکا مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه است/ مصلحت ملت‌ها در دفاع از فلسطین است

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ دکتر «محمد مهدی شریعتمدار» مدیرکل کشورهای عربی آفریقایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه اسکای نیوز عربی با اشاره به تحولات منطقه پس از تشکیل ائتلاف دریایی در دریای سرخ اظهار کرد: ایران از قضایای عادلانه برخی از گروه های مقاومت در منطقه حمایت می کند، اما این به آن معنا نیست که ایران مسئول همه آنچه که در منطقه می گذرد، است. تنش ها در منطقه از زمانی شروع نشد که عملیات یمنی ها در دریای سرخ آغاز شد، بلکه این تنش ها از زمان شروع جرایم رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی در غزه، آغاز گردید. همان طوری که این حق را برای اسرائیل قائل هستند که هم پیمانانی داشته باشد، فلسطینی هم این حق را دارند که هم پیمانانی مثل یمنی ها داشته باشند.
وی ادامه داد: چگونه غربی ها در برابر حملات روزانه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان غیرنظامی فلسطین، واکنشی ندارند، اما در مقابل عملیات نیروهای یمنی در دریای سرخ واکنش نشان می دهند. با وجود این که یمنی ها اعلام کردند تنها کشتی های عازام اسرائیل را هدف قرار می دهند و کاری با کشتی های دیگر ندارند. مشکل در این است که غربی ها با معیارهای دو گانه با مسائل مختلف برخورد می کنند، از سوی آنها در برابر جرایم مکرر اسرائیل در حق مردم فلسطین ساکت هستند، ولی از سوی دیگر می خواهند که جریان کمک یمنی ها به مردم فلسطین را قطع کنند.
مدیرکل کشورهای عربی آفریقایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: کشورهایی که به جای حمایت از ملت فلسطین از اسرائیل حمایت می کنند، مسئول همه تحولات رخ داده در منطقه هستند. مصلحت کشورهای عربی و اسلامی در این است که از ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، حمایت کنند. غربی ها نه تنها جلوی جنایت های اسرائیل علیه فلسطینی ها را نمی گیرند، بلکه شاهد این بودیم که آمریکا از حق وتوی خود استفاده کرد تا مانع تصویب قطعنامه آتش بس در غزه شود.
شریعتمدار، آمریکا را مسئول تنش ها در منطقه دانست و تصریح کرد: چگونه اسرائیل این حق را دارد که کمک از آمریکا و غرب دریافت کند، اما فلسطینی های مظلوم این حق را ندارند که حامی در منطقه داشته باشند. یمنی ها تنها کشتی های اسرائیلی یا کشتی های عازم اسرائیل را هدف قرار می دهند و جلوی روند کشتیرانی بین المللی را نگرفتند. آمریکا در حالی که می تواند به تنهایی به مقابله با مردم یمن بپردازد، به دنبال تشکیل ائتلاف رفته است تا مسئولیت را بین چند کشور تقسیم کند و مسئولیت به تنهایی بر عهده آمریکا نباشد، این مساله نشان از ضعف دولت آمریکا به دنبال انتخابات در پیش رو یا موارد دیگر است.
كارشناس ارشد غرب آسیا خاطرنشان کرد: داشتن معیارهای دو گانه متاسفانه به کشورهای عربی و اسلامی هم رسیده است، برخی در این کشورها مدعی هستند که ایران مسئول تمام اقدامات حوثی های یمن، مقاومت عراق، حزب الله لبنان و جنبش حماس است و از سوی دیگر این سوال را مطرح کنند که ایران چه کاری برای فلسطین کرده است که نشان از داشتن معیارهای دوگانه توسط این افراد دارد.

 

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
9-2=? کد امنیتی