فراخوان سبک زندگی اهل‌بیتی(ع) + پوستر

سه شنبه, 30 آبان 1402

مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از تمامی اساتید، محققان و نویسندگان کارآمد و صاحب نظر دعوت می‌کند تا طرح‌های پیشنهادی خود را ناظر به نیازهای فرهنگی خارج از کشور با اولویت توجه به عناوین و محورهای سبک زندگی که در زیر آمده ارائه نمایند.

فراخوان سبک زندگی اهل‌بیتی(ع) + پوستر

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ رهبر معظم انقلاب در تبیین سبک زندگی اسلامی می‌فرمایند: «اهمیت سبک زندگی یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبکِ زندگی کردن، رفتار اجتماعی، شیوه زیستن - اینها عبارةٌ اخرای یکدیگر است - این یک بُعد مهم است؛ ما اگر از منظر معنویت نگاه کنیم - که هدف انسان، رستگاری و فلاح و نجاح است - باید به سبک زندگی اهمیت دهیم؛ اگر به معنویت و رستگاری معنوی اعتقادی هم نداشته باشیم، برای زندگی راحت، زندگی برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی، باز پرداختن به سبک زندگی مهم است». [سایت معظم له، 24 / 07 / 1391]

معرفی تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) و معارف مكتب نورانی اهل‌بيت(ع) در قالب جدید و به‌روز و ارائه مباحث مرتبط به تفسير اهل‌بيتی قرآن كريم، تاريخ و سيره معصومان(ع)، كلام و عقائد، اخلاق و تربيت، فقه و شريعت، فرق و مذاهب اسلامی و... و ضرورت بحث و بررسی و مطالعه عميق آن به جهانيان؛ اعم از شيعه و سنی و ساير مردم بر كسی پوشيده نيست.

از این رو مجمع جهانی اهل‌بيت(ع) به عنوان متصدی نشر و تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) در دنیا، با راه‌اندازی دفتر امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش، بستر مناسبی برای انديشمندان و پژوهشگران فراهم آورده تا در نشر معارف و علوم اهل‌بيت(ع) تلاش نمايند.

با توجه به اهداف بالا، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از تمامی اساتید، محققان و نویسندگان کارآمد و صاحب نظر دعوت می‌کند تا طرح‌های پیشنهادی خود را ناظر به نیازهای فرهنگی خارج از کشور با اولویت توجه به عناوین و محورهای سبک زندگی که در زیر آمده ارائه نمایند.

موضوعات و محورهای اصلی سبک زندگی اهل‌بیتی:

1. کلیات و مبانی سبک زندگی اهل‌بیت(ع)

2. اهل‌بیت(ع) و امور فردی (اوقات فراغت، جوانی، سلامت، تغذیه، مسکن و...)

3. اهل‌بیت(ع) و خانواده

4. اهل‌بیت(ع) و اقتصاد (کسب و کار و معیشت)

5. اهل‌بیت(ع) و اجتماع

6. اهل‌بیت(ع) محیط زیست

7. اهل‌بیت(ع) و عقائد و احکام

8. اهل‌بیت(ع) و آموزش، تفکر و علم

9. اهل‌بیت(ع) و سیاست (حکومت، حاکمیت و حکمرانی)

10. اهل‌بیت(ع) و جهاد و مقاومت

11. اهل‌بیت(ع) و اخلاق و معنویت

12. اهل‌بیت(ع) و حقوق

13. اهل‌بیت (ع) و مدیریت

14. اهل‌بیت(ع) و فرهنگ و تربیت

15. اهل‌بیت(ع) و حقوق بشر دوستانه

امتیاز: با صاحبان بهترین طرح‌ها، قرارداد پژوهشی امضا خواهد شد.

• طرح های ارسالی می‌بایست با نگاه بین‌المللی تدوین و ارسال شوند.

• مهلت ارسال طرح: 30 / 09 / 1402


• آدرس: قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6، مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، دفتر امور مطالعات، تحقیقات و پژوهش، «گروه مطالعات بنیادی»

• تلفن: 32131280-025

• وب‌سایت خبری:

https://fa.abna24.com
http://ahl-ul-bayt.org/fa
 

 

فایل پیوست را از اینجا دانلود کنید.

 

photo8680698331.jpg

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7-7=? کد امنیتی