نشست طلاب، مبلغان و فضلای کشور کنیا برگزار شد

یکشنبه, 09 مهر 1402

با حضور ده‌ها تن از دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه و مبلغان فعال در شهرها و مناطق مختلف کنیا، نشست طلاب، مبلغان و فضلای این کشور برگزار شد.

نشست طلاب، مبلغان و فضلای کشور کنیا برگزار شد

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ نشست طلاب، مبلغان و فضلای کنیا در نایروبی پایتخت این کشور برگزار شد.

در این نشست ده‌ها تن از دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه و مبلغان فعال در شهرها و مناطق مختلف کنیا حضور داشتند.

در ابتدای این نشست هر کدام از حاضران توضیح کوتاهی درباره فعالیت‌های خود ارائه دادند.

در ادامه حجت‌الاسلام شیخ علی ساموجا امام مرکز اسلامی جعفری در نایروبی ابراز داشت: مبلغ دینی باید دائما دانش و مهارت‌های تبلیغی خود را تقویت کند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند و تآثیرگذاری خود را بالا ببرند.

وی با اشاره به رشد ایمان و اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام در قاره آفریقا گفت: این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، اما این آمادگی وجود دارد که فعالیت‌های فرهنگی و دینی با قوت و گستره بیشتری دنبال شود.

15e3db0c-ff98-4baf-8533-8963ec4d2f93.jpg

آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام هم که به عنوان مهمان ویژه در این نشست حضور داشت، با اشاره به اینکه زمینه پذیرش اسلام در آفریقا بالاست گفت: در زمان پیامبر(ص) برخی در برابر معجزات هم بهانه می آوردند، اما بلال حبشی بدون معجزه و بعد از آشنایی با کلمات و معارفی که پیامبر بیان می‌کرد، به پیامبر ایمان آورد و این روحیه برای مردم آفریقا افتخار آفرین است.

وی ادامه داد: هنوز هم این فرصت طلایی برای جوانان و زنان و مردان آفریقا وجود دارد که با اسلام و معارف دینی آشنا شوند و این روحیه را باید قدر دانست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام خاطر نشان کرد: البته باید مراقب نفوذ دشمنان به افکار جوانان از طریق بسترهای مختلف باشیم.

وی دین خدا را بزرگترین امانت الهی دانست که خدا این امانت را به علما و مبلغین سپرده است و گفت: عالمان دینی باید در صدد احیای نام خدا در قلوب مردم باشند.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: باید خودمان را به روز کنیم. و به تناسب پرسشهای جامعه امروز، به ویژه جوانان، روزانه مطالعه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما غنی‌ترین محتوا را برای ارائه به جامعه بشری داریم که باید جلسات اردویی و ارتباطات چهره به چهره با جوانان جزو برنامه‌های مبلغان قرار بگیرد.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7-5=? کد امنیتی