همایش بین المللی "سرداران آسمانی" در مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد

پنج شنبه, 11 دی 1399
به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور تشکل های فرهنگی مردم نهاد از 15 کشور، در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، همایش بین المللی "سرداران آسمانی" پیش از ظهر امروز پنج شنبه 11 دی 1399 در ساختمان مجمع قم برگزار شد.
همایش بین المللی

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور تشکل های فرهنگی مردم نهاد از 15 کشور، در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، همایش بین المللی "سرداران آسمانی" پیش از ظهر امروز پنج شنبه 11 دی 1399 در ساختمان مجمع قم برگزار شد.

* شهید سلیمانی، سید شهدای مقاومت در عرصه بین الملل است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ابتدای این همایش از معاونت فرهنگی مجمع برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد و اولین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای بزرگ مقاومت را تسلیت گفت.

آیت الله «رضا رمضانی» افزود: قطعا شهید سلیمانی، سید شهدای مقاومت در عرصه بین الملل است و با روش، خلاقیت و موفقیت های میدانی که داشت، صاحب مکتب شد. وقتی که به دقت حیات و زندگی سردار سلیمانی مورد مطالعه قرار می گیرد به این نتیجه می رسیم که او پدیده کم نظیری بود. مجاهد و فرمانده بود فرمانبر حق و محبوب خود شد و در نهایت فرمانده دل ها گردید. آنچه از حاج قاسم برای ما بر جای مانده نرم افزار مقاومت کشورهای اسلامی در برابر زورگویی ها و استعمارگری هاست.

وی تأکید کرد: حاج قاسم از علم و نور الهی بهره مند شد. مجاهد، عابد، عارف، شجاع در میدان های رزم بود مجاهد فی الله و فی سبیل الله به معنای دقیق کلمه بود. او مصداق بارز "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" و "فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقیٰ" بود و کفر به طاغوت و ایمان به حق سراسر وجود او را گرفته بود.دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره ویژگی های اخلاقی شهید قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم اهل توکل بود. در قرآن بر توکل به خدا به لحاظ زبانی، قلبی و عملی تأکید شده است. خداوند متوکلین را دوست دارد. او اهل تواضع بود "من تواضع لله رفعه الله" حاج قاسم نسبت به نیروهای خود و همه اطرافیان از کوچک و بزرگ به معنای واقعی متواضع بود و نه به صورت ظاهری و از سر فریبکاری.

وی همچنین درباره خصلت های سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم زاهد بود و به دنیا وابسته نبود و اگر دنیا به او داده می شد، شاد نمی شد. در عمل نیک حریص و در دین محتاط، ملتزم و متدین بود. حاج قاسم دین باور و متدین بود. برای کفن خود از علما امضا جمع کرد و این اعتقاد و باور است که در روایات مورد تأکید قرار گرفته است. نمازها و زیارت هایی که در فیلم ها از سردار سلیمانی دیده می شود با زیارت های دیگران فرق دارد؛ او فقط دست به دامن حق بود و از آنچه در دستان مردم بود نا امید بود. همچنین حاج قاسم اهل سخا و بخشش بود.

* حرکت حاج قاسم، در امتداد حرکت امام حسین(ع) و کربلا بود

عضو کویتی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه گفت: شهیدان سلیمانی و المهندس دردهای مردم را خوب می فهمیدند و جزئی از عراق، فلسطین، لبنان، افغانستان و یمن شده بودند. آنان سختی ها و مشکلات مردم عراق، یمن و سوریه را درک می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ «حسین المعتوق» افزود: فعالیت و کار آنان برای خدا بود و برای ریا و منصب کار نمی کردند. شهید سلیمانی و المهندس در وسط معرکه بودند؛ چندین بار تا مرز شهادت رفتند، قاعدتا باید زودتر شهید می شدند اما خواست خدا این بود که شهادتشان به تأخیر بیفتد.

وی همچنین عنوان کرد: عمل شهیدان سلیمانی و المهندس مملو از اخلاص بود و غیرت دین و دغدغه امت اسلامی داشتند. آنان شجاعت زیاد داشتند و شجاعت شان از حضرت علی و اهل بیت(ع) اخذ شده بود. به قول سید حسن نصرالله، آنچه که باعث پیروزی مقاومت اسلامی در منطقه شد، نعمت ولایت بود که در ولی فقیه متمثل شده است. امروز امام خامنه ای امتداد ولایت امام زمان(عج) است. سردار قاسم سلیمانی و المهندس خود را از سربازان ولایت می دانستند و همه توفیقات آنان به برکت ولایت بود.

* انتقام خون شهید سلیمانی با خروج آمریکا از منطقه، زوال رژیم صهیونیستی و تحقق تمدن اسلامی محقق خواهد شد

همچنین عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی سرآغاز تحولات بزرگی در مسیر خودسازی، تمدن سازی، پیشبرد مقاومت اسلامی و اضمحلال رژیم صهیونیستی است.

آیت الله «عباس کعبی» با بیان اینکه شهادت نقطه اوج کمال است و آرزوی دیرینه شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس شهادت بود، افزود: نسل شهید سلیمانی با شهادت او تکثیر شد و نام او کلید رمز حرکت امت اسلامی، جهاد، مقاومت، مبارزه و ایستادگی است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به مکتبی تبدیل شده که ریشه در اسلام ناب محمدی، مکتب اهل بیت(ع) مکتب امام حسین(ع)، امام خمینی(ره) و امام خامنه ای دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری شاخصه های سردار سلیمانی را ایمان، ولایت، جهاد، تکلیف مداری، خدمت به مردم، مقاومت، ایثار، فداکاری، روحیه شهادت طلبی و حرکت بر پایه تحقق اهداف بلند اسلام معرفی کرد.

وی همچنین عنوان کرد: امروز شهید سردار سلیمانی به یک الگوی عملیاتی تبدیل شد و همه مفاهیم بلند و الهام بخش و امیدآفرین در شخصیت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تبلور یافته است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه شهادت سنت الهی است که بعد از یک عمر مبارزه و معامله با خدا اتفاق می افتد و فوز عظیمی است که یک امت را به حرکت وا می دارد، در ادامه عنوان کرد: حرکت سردار سلیمانی در تداوم حرکت عاشورا است همان گونه که حرکت سیدالشهداء مبدأ حرکت هاست، امت و مقاومت اسلامی به خونخواهی سردار سلیمانی و المهندس بر می خیزند و انتقام خون شهید سلیمانی و شهید المهندس با خروج آمریکا از منطقه، زوال اسرائیل و تحقق تمدن اسلامی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهیدان زنده اند و به جامعه زندگی می دهند و حیات شان اعتباری نیست، افزود: اسرائیل در کابوس نابودی به سر می برند و آمریکایی ها می گویند که شهادت سردار سلیمانی و المهندس به ضرر منافع آمریکا و صهیونیست ها بوده است.

* هدف حاج قاسم سلیمانی آزادسازی فلسطین بود

یکی از رهبران مقاومت اسلامی عراق درباره ویژگی های این سردار قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی از ایمانی سترگ و شدید برخوردار بود به خدای متعال ایمان داشت و خالصانه برای خدا کار می کرد. در تمامی حرکت های حاج قاسم می بینیم که خدای متعال، در قلب، فکر، رفتار و کردارش حاضر بود. حاج قاسم سلیمانی هرچند ایرانی بود و به این سرزمین مقدس و پاک تعلق داشت و به این ملت مجاهد، بزرگ، مسلمان و باایمان وابسته بود ولی در سطح یک امت اسلام گرا بود مجاهد و مقاوم بود در پی هر انسان مستضعف یا امت مستضعف یا سرزمین اشغال شده یا دشمنی بود که مقدسات امت اسلام را هتک کرده تا در آنجا حضور یابد.

«سید هاشم حیدری» افزود: نگاه حاج قاسم سلیمانی به خدای سبحان، زمین گسترده خداوند، بندگان خدا و به امت رسول خدا بود. حاج قاسم سلیمانی به شهادت عشق می ورزید این ایمان شدید و این اخلاص برای خداوند متعال او را شایسته عشق به شهادت نمود. او به شهادت به عنوان یک سرنوشت باشکوهی برای این جهاد طولانی نگاه می کرد؛ از این رو عاشق آن شد آن را در آغوش کشید و برای نیل به آن دعا می کرد.

وی همچنین عنوان کرد: مهمترین ویژگی های حاج قاسم ایمان او به ولایت فقیه و خط امام خمینی است. شاگرد امام خمینی بود در جنگ تحمیلی سرباز، فرمانده، حاضر و مجاهد و مقاومی غیور، باشجاعت، با صلابت و با ایمان بود. اگر امام خمینی نبود اگر آن جبهه باعظمت و نورانی و مقدس نبود سلیمانی دیگر سلیمانی نمی شد، حاج قاسم سردار قاسم سلیمانی نمی شد. او به امام خامنه ای ایمان داشت به عنوان جانشین، نایب، ولی امر امت و ولی فقیه زمان به تمام معنی به او معتقد بود و عشق می ورزید.

دبیرکل جنبش اسلامی عهد الله عراق خاطرنشان کرد: در عراق، فلسطین، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان در هر میدانی که حاج قاسم با فکرش با جسمش، سلاحش، با مالش و یا با تجربه اش برای خدمت به جبهه و ملت های مقاومت حضور می یافت. پشت سر حاج قاسم، امام و رهبری حضور داشت که به این میدان نگاه می کرد به حاج قاسم جهت می داد و او حضرت امام خامنه ای است؛ همه پیروزی هایی که حاج قاسم بدست آورد مرهون این امام و رهبر اندیشمند، فرزانه و با بصیرت است که امت خود را شناخت، جبهه مقاومت را شناخت، دشمن را نیز شناخت.

* زهد و پارسایی از خصوصیات مهم حاج قاسم بود

آیت الله «سید مجتبی حسینی» نماینده مقام معظم رهبری در عراق اظهار داشت: رشادت و شهادت دو شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی سردار مقاومت و همچنین شهید ابومهدی مهندس باعث نجات عراق شد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال در قران می فرماید که "مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا" از مومنون کسانی هستند که "صدقوا ما عهدالله"، عهد خدا را تصدیق کردند یعنی عمل کردند به عهدی که خدا با آنها بسته  که مطیع او شوند. "فمنهم من قضی نحبه" بعضی ها جان دادند و رفتند و "منهم من ینتظر" و افرادی هم هستند که در انتظارند. همه ما باید ببینیم شهدای عزیزی که شهید شدند، بدانیم که ما هم باید در راه آنها باشیم "و ما بدّلو تبدیلا" ما تبدیل نکنیم. یعنی آن راه را قرص و محکم بگیریم و برای خداوند متعال عمل کنیم.

وی ادامه داد: سردار سیمانی در سخت ترین جنگ ها و درگیری ها حضور پیدا کرده و جهاد می کرد. این جنگ ها به پیروزی رسید و توانست جلوی دشمن را بگیرد. اینها در حقیقت از تک تک ما دفاع کردند؛ دفاع فقط از سوریه، یمن و فلسطین نبود.

وی همچنین عنوان کرد: سردار سلیمانی در همه جا جهاد کرد و دارای ویژگی های بسیار زیبایی بود. یکی از خصوصیات او این بود که در عین اینکه فرمانده بود اصلاً حالات فرماندهی که خود را گم می کند، نداشت. خیلی خودمانی، خاکی و معمولی رفتار می کرد. اگر کسی وارد می شد، تشخیص نمی داد که ایشان فرمانده بزرگی است و مثل بقیه زندگی می کرد.

وی افزود: زهد و پارسایی از خصوصیات مهم حاج قاسم بود؛ زندگی صالح و حرکت سالم داشت و حرص بر دنیا نداشت. زهد فقط زهد در نخوردن و لباس ساده پوشیدن و خانه مختصر داشتن نیست، زهد بر حرص نداشتن بر جاه و مقام و عنوان هم است. حاج قاسم سالهای سال بدون اسم و رسم کار می کرد؛ به سخت ترین جاها می رفت و بزرگترین پیروزی ها را بدست آورد.

برای مشاهده تصاویر این نشست اینجا را کلیک کنید.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
3-2=? کد امنیتی