پاسخ پاپ به نامه اندیشمند اسلامی: قرآن‌سوزی عملی وحشیانه است

چهارشنبه, 11 مرداد 1402

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پاسخ به نامه نماینده ادیان در بنیاد اسلامی آرژانتین، ماجرای آتش زدن قرآن کریم را یک عمل وحشیانه خواند.

پاسخ پاپ به نامه اندیشمند اسلامی: قرآن‌سوزی عملی وحشیانه است

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهلبیت (ع)- رهبر کاتولیک‌های جهان در پاسخ به نامه نماینده ادیان در بنیاد اسلامی آرژانتین (FIAS)، این گونه اعمال را مانع گفتگوی انسانی دانست و آن را یک عمل وحشیانه خواند.

هفته گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم پاز، نماینده ادیان در بنیاد اسلامی آرژانتین (FIAS)، از مبلغان و متفکران دینی و اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) طی نامه‌ای به رهبر کاتولیک‌های جهان با محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم، این عمل را ضداتحاد میان ادیان ابراهیمی دانست.

پاپ فرانسیس نیز در پاسخ به این اندیشمند مسلمان و شیعه نوشت:

دکتر عبدالکریم پاز، برادر عزیزم

از نامه شما بسیار سپاسگزارم.

ماجرای آتش زدن قرآن کریم واقعاً یک عمل وحشیانه است. این موارد به گفتگوی انسانی و بالغانه میان مردم آسیب می‌زند و مانع آن می‌شود.

برادرانه، فرانسیس

27 Jul 2023

db1bd90c-ff98-4baf-8533-8963ec4d2f93.jpg

 

پاپ فرانسیس مدتی پیش نیز در مصاحبه با روزنامه الاتحاد امارات، ضمن انتقاد از دولت سوئد، ماجرای  قرآن‌سوزی و هتک حرمت به ساحت قرآن کریم را محکوم کرده بود.

وی تاکید کرده بود: در قبال چنین رفتار‌هایی احساس خشم و انزجار می‌کنم. هرکتابی که پیروانش آن را مقدس می‌شمارند، باید مورد احترام قرار گیرد وهرگز نباید از آزادی بیان به عنوان بهانه‌ای برای تحقیر دیگران مورد بهره برداری قرار گیرد.

.......................

پایان پیام

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
8-3=? کد امنیتی