آیت‌الله رمضانی: حضرت علی(ع) معجزه تربیتی پیامبر اکرم(ص) است

Wednesday, 05 May 2021

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) معجزه تربیتی پیامبر اکرم(ص) است، گفت: توجه به سیره عملی حضرت علی(ع) سبب ایجاد یک جامعه پیش‌رو و سالم می‌شود.

 

آیت‌الله رمضانی: حضرت علی(ع) معجزه تربیتی پیامبر اکرم(ص) است

آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در قسمت بیست و دوم ویژه برنامه اینترنتی «رو به آسمان» که به مناسبت ماه مبارک رمضان پخش می‌شود، با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) معجزه تربیتی پیامبر اکرم(ص) است، اظهار کرد: معجزه قولی پیامبر اکرم(ص)، قرآن کریم و معجزه تربیتی ایشان، شخصیت جامع و کاملی به نام امیرالمومنین(ع) است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: برخی از شخصیت‌های بزرگ نیز معتقدند که با وجود شرایط جاهلیت عرب، حضرت علی(ع) به عنوان معجزه تربیتی پیامبر اکرم(ص) بودند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع)، میزان و ملاک فکر، عقیده، باور و عمل بشریت است، تاکید کرد: این موضوع در روایات و احادیث مختلف نیز بیان شده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه اعمال ما با معیار عمل حضرت علی(ع) سنجیده می‌شود، افزود: در این سنجش عمل، ما نه تنها تجدید بلکه مردود می‎شویم؛ از فکر و عمل ما تا فکر و عمل امیر‌المومنین(ع)، فاصله بسیار است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به اوج معرفتی امام علی(ع) در عبادت و انفاق اشاره کرد و گفت: نه تنها در اعمال و افکار بلکه حتی شناخت بخشی از ابعاد و شخصیت وجودی حضرت امیر(ع) برای امثال ما غیر ممکن است.

وی اضافه کرد: در برخی روایات آمده که اگر اعمال جن و انس در یک کفه ترازو و اعمال امیرالمومنین(ع) در کفه دیگه قرار گیرد، سنگینی اعمال مربوط به مولی الموحدین(ع) است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه از نظر رفتار و کردار، بسیار با امیرالمومنین(ع) فاصله داریم، افزود: در بسیاری از جاها به اوصاف حضرت علی(ع) اشاره شده ولی فقط نباید به این اکتفا کرد بلکه رفتار و کردار ما نیز باید منطبق با رفتار و کردار امیرالمومنین(ع) باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه انسان باید خود را با سیره و شخصیت حضرت علی(ع) تربیت کند، تصریح کرد: باید مواردی که امیرالمومنین(ع) از ما می‌خواهد را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم جامعه را اصلاح کنیم، باید دست به دست هم داده و دستورات خدای متعال را جدی بگیریم، گفت: باید در این مسیر پاکدامنی، پایداری، استحکام و ثبات در امور را در همه بخش‌ها دنبال کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امام موسی صدر به شناختن امیرالمومنین(ع) در عصر حاضر تاکید داشتند، اظهار کرد: توجه به سیره عملی حضرت علی(ع) سبب ایجاد یک جامعه پیش‌رو و و سالم می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: مسئولیت امروز ما این است که با رفتار و کردار خود، امیرالمومنین(ع) را به جهانیان بشناسانیم.

وی به صفات و ویژگی‌های حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) نسبت به مهرورزی با ایتام، توجه به همسایه‌ها، احکام الهی و قرآن کریم تاکید و توجه ویژه داشتند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امام علی(ع) به عنوان امام و پدر جامعه نکات و وصایایی که باید مورد توجه شیعیان باشد، تصریح کرد: بعد از پیامبر اکرم(ص)، بیشترین دلسوزی نسبت به امت اسلامی را امیرالمومنین(ع) از خود نشان می‎دهند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای آماده کردن قلب در مسیر تهذیب، تزکیه و رشد معنوی است، اذعان کرد: باید از خدا بخواهیم که بر این پیمان و میثاق پایبند بوده و به لحاظ رفتاری توفیق داشته باشیم تا مسیر هدایت را طی کنیم.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
8*1=? Captcha