معرفی آثار همایش بین المللی امام سجاد علیه السلام ـ 1

کتاب «الإمام زين العابدين عليّ بن الحسين(ع)؛ صفحة من دوره الثقافي وجهاده السياسي» از جمله آثار همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) است که به شرح و توضيح مضامين و معارف ارزشمند «دعای سحر» كه توسط جناب ابی حمزه ثمالي از اصحاب حضرت زين‌العابدين (ع) روايت شده می پردازد.

معرفی آثار همایش بین المللی امام سجاد علیه السلام ـ 1

به مناسبت برگزاری همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) انتشار کتابهایی در دستور کار مجمع جهانی اهل بیت(ع) قرار دارد.

یکی از این کتابها "الإمام زين العابدين عليّ بن الحسين(ع)؛ صفحة من دوره الثقافي وجهاده السياسي" اثر «مرحوم آيت الله محمدمهدی آصفی» است.

مؤلف ارجمند در اين كتاب به بيان و توضيح مقاطع مهم و حساس زندگاني حضرت امام سجاد زين العابدين (ع) كه در موقعيت تاريخي و حساس قرار گرفته بود پرداخته است.

وی پس از بيان تحولات فرهنگي، اجتماعي و سياسي در دوران زندگاني امام زين العابدين(ع) نقش آن حضرت در مواجهه با واقعيّت های زندگی اش را تبیین کرده و آورده است: "امام زين العابدين(ع) پس از بازگشت از واقعه كربلا و شهادت همراهانش ـ به مدينه را مي‌توان در چند محور ترسيم و تنظيم نمود كه مهم‌ترين آن عبارت است از:

ــ محور سياسي و تعامل آن حضرت با حكومت بني اميه، كارگزاران و نيروهاي آن؛
ــ محور تربيتي در بنيان‌گذاري جماعت صالحان".

آیت الله آصفی(ره) اين دو محور را اصلي‌ترين مباحث خود در اين كتاب قرار داده است.

از این کتاب و دیگر آثار همایش در روز افتتاحیه، رونمایی خواهد گردید.

شایان ذکر است "همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع)" همزمان با "ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)" و با شرکت صدها نفر از نخبگان شیعه جهان از بیش از 110 کشور جهان، در تهران برگزار می گردد.

ششمین اجلاس مجمع عمومی از 24 تا 27 مردادماه سال جاری به مدت چهار روز و با شعار همبستگی و هم افزایی برای پیشبرد اهداف اسلام برگزار خواهد شد که روز اول و مراسم افتتاحیه این اجلاس با سخنرانی «رییس جمهور دکتر روحانی» آغاز شده و به همایش امام سجاد(ع) اختصاص خواهد داشت.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
7*2=? Captcha