سخنان عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) عصر دوشنبه در مصلای بیت المقدس اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در برنامه تفسیر قرآن کریم در مصلای اراک گفت: رمضان ماه رحمت، مغفرت، دعا و نیایش، تضرع به درگاه خداوند و توبه است.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر دوشنبه در مراسم تفسیر قرآن کریم در مصلای بیت المقدس اراک اظهار داشت: مردم مومن و خداجوی استان مرکزی باید در ماه مبارک رمضان اطعام و حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان را در نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: مضان ماه رحمت، مغفرت، دعا و نیایش، تضرع به درگاه خداوند و توبه است و مومنان باید در این ماه مبارک از زندگی مادی و دنیوی خود را رها کرده و توشه آخرت را پربار کند.

امام جمعه اراک ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت اراده دانست و گفت: معصیت و گناه خلاف شرع و قانون و به دلیل ضعف اراده است و مومنان باید با بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان انگیزه های معنوی را در خود تقویت کنند.

وی به تلاوت قرآن همراه با درک مفاهیم و مبانی این کلام الهی تاکید کرد و گفت: باید در محافل قرآنی آیات کاربردی متناسب با شرایط امروزی برای مردم تبیین و تفسیر شود تا جامعه بتواند راه درست را از طریق آموزه‌های قرآن شناسایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تفسیر آیه 30 سوره مبارکه کهف، ایمان و عمل صالح را 2 اصل جدایی ناپذیر دانست و گفت: ایمان به تنهایی و بدون عمل صالح ثواب ندارد و این 2 ویژگی در کنار یکدیگر انسان را به کمال و معرفت الهی می رسانند.

وی افزود: کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، اجرشان نزد خداوند محفوظ است چرا که آن ها نیکوکارند و اجر نیکوکاران در پیشگاه خداوند منان نادیده گرفته نمی شود.

کلاس تفسیر قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 19 و 45 دقیقه در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
8-2=? Captcha