اخبار مجمع

  • پیام تسلیت آیت‌الله «رمضانی» در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه

    پیام تسلیت آیت‌الله «رمضانی» در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه ایشان، پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان اسلامی، صادر شد.

    متن پیام آیت‌الله «رمضانی» به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

    مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

     درگذشت شهادت‌گونه عالم عامل، تلاشگر خستگی‌ناپذیر، خادم آستان اهل‌بیت علیهم‌السلام؛ رئیس‌جمهور عزیز، مخلص، خدوم و مردمی آیت‌الله جناب آقای سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه؛ حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ جناب آقای آل‌هاشم، نماینده‌ محبوب ولی‌فقیه و نماینده‌ محترم مردم شریف‌ آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان‌ رهبری، جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، وزیرمجاهد و متین امورخارجه و جناب دکتر رحمتی، استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهانشان؛ آن مخلصان بی ادعا؛ و آن خدمتگزاران «امام امت» و «امت امام» را محضر ولی‌الله‌الاعظم «روحی له الفدا» و رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه‌الله تسلیت عرض می‌نمایم و برای خانواده‌های این شهدای گرانقدر و بازماندگانشان صبر و تسلّای قلب را مسالت می‌نمایم. یقین واثق دارم این ضایعه‌ی غمبار، به فضل خدا در جهاد خدمت و صفوف آهنین ملت ایران اسلامی، نه‌تنها خللی ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه به تعبیر امام راحل، "خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است".

    مسلما راه شهدا راه ما؛ و رسم و ادب الهی ایشان مرام جاودانه‌ی همه‌ی حق‌جویان و حق‌طلبان عالم، باقی خواهد ماند.

    رضا رمضانی

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پیام تسلیت خود نوشت: یقین واثق دارم این ضایعه‌ی غمبار، به فضل خدا در جهاد خدمت و صفوف آهنین ملت ایران اسلامی، نه‌تنها خللی ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه به تعبیر امام راحل، «خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است».

  • آیت‌الله دری نجف‌آبادی: مرحوم رئیسی در زمره مسئولان خدوم جبهه مقاومت انقلاب اسلامی بود

    آیت‌الله دری نجف‌آبادی: مرحوم رئیسی در زمره مسئولان خدوم جبهه مقاومت انقلاب اسلامی بود

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد پیام تسلیت صادر کرد.

    متن پیام آیت‌الله دری نجف‌آبادی به شرح زیر است:

    إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ، همزمان با سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج علی‌بن موسی رضا(ع) و دهه کرامت، روح بلند و ملکوتی رئیس جمهور و شمار دیگری از خادمان انقلابی ،مخلص، متعهد، کاردان و جهادی ملت شریف ایران اسلامی به ملکوت اعلی پیوستند و ملت بزرگوار ایران، میهن اسلامی و تمامی دلدادگان به انقلاب اسلامی در سراسر جهان در غم واندوه فرو رفتند.

    شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان خدوم جبهه مقاومت انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت از قوه قضائیه تا قوه مجریه عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد و خدمات و آثار و برکات این شهید بزرگوار تا سال‌های سال بر تارُک این مرز و بوم می‌درخشد.

    وی در ادامه عنوان کرده است: عدالت‌خواهی، فسادستیزی، ساده زیستی و خستگی ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تفکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، نگاه مردم سالاری و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی شهید آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات مردم و کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی و کم تکرار بودو قطعاً ماندگار و یادگار خواهد بود.

    نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در این پیام گفته است: اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، شهادت رییس جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر امور خارجه دکتر امیرعبدالهیان، استاندار آذربایجان شرقی، کادر پرواز و هیات همراه را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) ارواحنا فداه، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، مردم آگاه و بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان، دولت مردمی، سایر قوا و خدمتگزاران ملت به ویژه بیت شریف آیت‌الله علم‌الهدی دامت‌افاضاته و خادمان حرم شریف رضوی تبریک و تسلیت عرض نموده و برای درگذشتگان از درگاه الهی آرزوی مغفرت و برای بازماندگان صبر و عجل مسئلت می‌نمایم.

    نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد پیام تسلیت صادر کرد.

  • آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی کلمه «خستگی‌ناپذیر» بود/ این عزیزان در عرصه‌ و میدان خدمت به شهادت رسیدند

    آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی کلمه «خستگی‌ناپذیر» بود/ این عزیزان در عرصه‌ و میدان خدمت به شهادت رسیدند

    در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان، مراسم یادبودی با سخنرانی آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، ظهر امروز دوشنبه ـ 31 اردیبهشت 1403 ـ در ساختمان مجمع در تهران برگزار شد.

    وی در ابتدای این سخنرانی با قرائت آیه 154 سوره بقره گفت: شهادت برادر بزرگوارمان آیت‌الله «رئیسی» و امام جمعه‌ی محبوب استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای «آل‌هاشم» و وزیر محترم خارجه جناب آقای دکتر «امیرعبداللهیان» و استاندار محترم استان آذربایجان شرقی و دیگر عزیزانی که در این سانحه‌ی دلخراش به شهادت رسیدند را تسلیت عرض می‌کنیم.

    آیت‌الله رمضانی، آرزوی افرادی که در مسیر خدمت هستند را شهادت دانست و بیان داشت: شهادت، اجری عظیم برای آن عزیزان خواهد بود، اما برای کشور خسران است؛ شخصیت مجاهد و عالمی مثل آیت‌الله رئیسی، تمام وجود خودشان را وقف نظام و انقلاب کرده و به معنای واقعی کلمه «خستگی‌ناپذیر» بود؛ چه در دوران قوّه‌ی قضائیه، چه زمانی که تولیت را داشتند و چه زمانی که رئیس‌جمهور بودند. ظاهرا روز ریاست جمهوری و یا تنفیذ ایشان در همین ولادت بود و شهادت ایشان هم در همین شب ولادت بود، ایشان هم سر و سرّی با حضرت داشتند و خیلی دلداده‌ی حضرت بودند؛ خیلی چیزها را ما نمی‌فهمیم و درک نمی‌کنیم.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، آیت‌الله رئیسی را شخصیت خدومی دانست که ذهن و وجودش را وقف خدمت به مردم کرده بود و افزود: بنده چند باری به ایشان گفتم که برخی روزها مقداری استراحت کنید که برای روزهای بعد بنیه‌ی بیشتری داشته باشید. به ایشان گفتم «من نگران سلامتی شما هستم».

    081e3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    وی، آقای امیرعبداللهیان را نیز شخصیتی خدوم و مؤدب، و آیت‌الله آل‌هاشم را امام جمعه‌ی محبوب معرفی کرد و گفت: دکتر امیرعبداللهیان بسیار مؤدب بودند که یکی از شاخصه‌های مهم این وزیر دولت مردمی بود؛ تعبیری که در پیام تسلیت حضرت آقا آمد نیز تعبیر «مجاهد و فعال» بود. مرحوم شهید آل‌هاشم نیز امام جمعه‌ی مردمی، محبوب، بزرگوار، خدوم، عاشق و دلداده بودند. ما جلساتی را با هم داشتیم و به اینجا هم تشریف آوردند؛ انصافا صفا و صمیمیتی که از این شخصیت دیدم، کم‌نظیر بود.

    آیت‌الله رمضانی، به تعبیر مقام معظم رهبری در وصف استاندار آذربایجان شرقی اشاره کرد و بیان داشت: بنده ایشان را نمی‌شناختم، اما تعابیری که حضرت آقا می‌آورند، تعابیری دقیق و با حساب و کتاب است. تعبیری که ایشان نسبت به استاندار آوردند، «انقلابی و متدین» بود.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، انقلاب ایران را معجزه‌ای بزرگ دانست و ابراز داشت: کاری که بزرگ است، هزینه‌های بزرگی نیز برای آن پرداخته می‌شود. ما برای این انقلاب، هزینه‌های بزرگی پرداختیم، هم برای حدوث و هم برای بقای آن هزینه پرداختیم و هنوز هم هزینه‌ می‌پردازیم. شهدایی که برای حدوث انقلاب دادیم، شخصیت‌های گلچین شده و ناب مثل شهید آیت‌الله سعیدی، شهید غفاری و دیگرانی بودند تا به سید شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی رسید. ‌کسی تصور نمی‌کرد که در این ایام، چنین حادثه‌ی دلخراشی اتفاق بیافتد که به کشور شوک وارد شود، ولی این اتفاق نیز جزئی از هزینه‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

    وی، انقلاب اسلامی ایران را مورد تأیید خداوند دانست و گفت: شهادت این مردان بزرگ، این مردان مجاهد، بیشترین بهره را به انقلاب می‌رساند؛ این عزیزان در عرصه‌ و میدان خدمت به شهادت رسیدند، به خصوص در روزهایی که از استان‌های مختلف از استان مازندران تا استان آذربایجان شرقی و غیره بازدید می‌کردند. مسئولان نظام جمهوری اسلامی چنین مسئولانی هستند، گاهی چند نفر در گوشه و کنار اشتباه می‌کنند، نباید آن را تعمیم بدهیم. مسئولان نظام این‌گونه هستند که تا پای شهادت، خود را برای حفظ این انقلاب آماده کرده‌اند.

    آیت‌الله رمضانی، انقلاب اسلامی را امانتی بزرگ دانست و بیان داشت: تعبیری که مقام معظم رهبری (حفظه الله) داشتند این است که «هیچ خللی به کشور و فعالیت‌های کشور وارد نخواهد شد»؛ از زمانی که این خبر اعلام شده، کشور محزون و اندوهناک است و مصیبتی جانکاه به مردم وارد شده، اما کشور آرام است و امنیت دارد زیرا سکانداری چون سیدنا الامام الخامنه‌ای دارد، شخصیتی که تمام وجودش را تدیّن، اعتقاد و ایمان به مردم پر کرده، لذا کشور آرامش خودش را خواهد داشت.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، به شهادت شهید بهشتی و 72 تن یاران ایشان، شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از ترور شهید رجایی که تنها 27 روز در منصب ریاست جمهوری قرار داشت، برخی می‌گفتند: کشور مدیریت خودش را از دست داد. روز مجلس نیز حد نصاب نداشتند که برخی را از بیمارستان با برانکارد به مجلس آوردند تا مجلس حد نصاب داشته باشد، لذا برخی، از ما سؤال کردند که فردا جلسه‌ی خبرگان هست یا نیست؟ گفتم: قطعا با این مبنا هست که این مبنا هنوز هم  پابرجاست. به هیچ‌کدام از کارهای کشور نباید صدمه‌ای وارد شود. برای من خیلی جالب بود که آیا روزی را تعطیل می‌کنند یا نه؟ دیدم که در پیام رهبری، عزای عمومی اعلام شد، ولی تعطیلی اعلام نشد، لذا کشور باید مسیر خودش را طی کند. این قطار انقلاب، قطاری است که هیچ‌کسی نمی‌تواند آن را کُند کند، به سرعت طی مسیر می‌کند و چه بسا همین شهادت‌ها باعث می‌شود که حرکت قطار انقلاب تندتر شود و هیچ‌گاه در مسیر کُندی قرار نگیرد.

    0b1e3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    آیت‌الله رمضانی ادامه داد: در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، نباید خللی در کار ما وارد شود، لذا محکم و قوی و با انگیزه‌ی الهی کارمان را انجام می‌دهیم. من امروز صبح برای تدریس به حرم رفتم، اما به خاطر این مصیبت، طلاب حضور نداشتند؛ اما گفتم که به تهران برویم و کار را انجام دهیم . کارها باید محکم پیگیری شود و نباید هیچ خللی در اراده و انگیزه‌ی ما ایجاد گردد، بلکه ما چون نسبت به نظام و انقلاب معتقد هستیم، مؤمن هستیم و چون امین این نظام و خون‌ شهدا هستیم، باید محکم‌تر از قبل و با اراده‌ی قوی‌تر و راسخ‌تر به وظیفه‌ی خودمان عمل کنیم و کوتاهی نکنیم.

    وی، این نوع شهادت‌ها را به عنوان انگیزه‌ای جدید برای عمل به وظائف دانست و گفت: خیال و گمان دشمنان اسلام و انقلاب این است که با شهادت شخصیت‌ها و سرداران بزرگ انقلاب، حرکت و مسیر انقلاب کُند می‌شود ولی قطعا این‌طور نیست و نخواهد بود. بعد از این حادثه، رؤسای جمهور و وزراء از تمام دنیا پیام دادند و دغدغه داشتند، زیرا ایران مهم است، ایران نه تنها قدرت منطقه‌ای بلکه قدرتی جهانی می‌باشد. ایران در برابر جریان استکبار جهانی ایستادگی می‌کند و تنها قدرتی که این جُربزه و این قدرت را دارد که در مقابل نظام سلطه بایستد، ایران مقتدر است.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، به سالروز میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: این حادثه، قلب حضرت ولی‌عصر(عج) را جریحه‌دار کرده زیرا این افراد نیز سربازان ایشان بودند.  آن جملاتی که از شهید آل‌هاشم شنیدید که ایشان در ماشین نشسته بود که گفتند: تبریز دو امام جمعه داشته و هر دو هم سید بودند و شهید هم شدند، ان‌شاءالله سومی هم همین‌طور باشد. گاهی از زبان‌شان چیزی خارج می‌شود ولی بعد هم واقعیت پیدا می‌کند؛ ایشان سومین شهید از ائمه‌ی جمعه‌ی تبریز شدند و به آرزو خویش رسیدند. پدر ایشان نیز فردی بزرگوار هستند که بعد از حکم پسرش، خطاب به شهید آل‌هاشم چنین گفت: ایشان ولیّ من است و دوست دارم که نماز من را هم ایشان بخواند. وقتی این را گفت، این پسر خیلی گریه کرد، ولی تقدیر این‌طور شد که پدر بر پسر نماز بخواند.

    آیت‌الله «رمضانی» در مراسم یادبود رئیس‌جمهور خدوم مردم گفت: قطار انقلاب، قطاری است که هیچ‌کسی نمی‌تواند آن را کُند کند. این قطار به سرعت طی مسیر می‌کند و چه بسا همین شهادت‌ها باعث می‌شود که حرکت آن تندتر شود و هیچ‌گاه در مسیر کُندی قرار نگیرد.

  • پیام تسلیت رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به مناسبت درگذشت آیت‌الله علی کورانی

    پیام تسلیت رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به مناسبت درگذشت آیت‌الله علی کورانی

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله علی کورانی را تسلیت گفت.

    متن پیام آیت‌الله محمدحسن اختری به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

    درگذشت عالم وارسته، علامه شیخ علی کورانی عاملی پژوهشگر، محقق و نویسنده برجسته لبنانی و مدیر فقید مرکز «تحقیقات المعجم الفقهی»، موجب اندوه و تألم خاطر اینجانب و دیگر  اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) از علمای اعلام و شخصیت‌های فرهیخته، شد.

    این روحانی مجاهد و پرتلاش با حضور فعال در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در کنار تبیین و ترویج معارف اسلامی، صرف انجام فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه مبذول داشت  و خدمات شایانی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت نمود که قطعاً این مجاهدت‌های خداپسندانه، باقی الصالحات و توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

    اینجانب اصالتاً از سوی خود و به نمایندگی از اعضای مکرم و‌معزز شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) این ضایعه جانگداز را به حوزه‌های علمیه، محضر علمای اعلام ایران و لبنان، دوستداران و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان  مغفرت و علو درجات در بهشت برین و حشر با ائمه اطهار و اولیای الهی را مسألت دارم.

    محمدحسن اختری

    رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)

    و مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا

    رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله علی کورانی را تسلیت گفت.

  • پیام تسلیت آیت‌الله هادوی تهرانی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

    پیام تسلیت آیت‌الله هادوی تهرانی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - در پی شهادت رئیس جمهور پرتلاش و همراهان سخت‌کوش ایشان، آیت‌الله «مهدی هادوی تهرانی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ (آل عمران، ١٦٩)

    و هرگز گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شدند مرده اند، بلكه زنده اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند.

    در روز ولادت حضرت شمس الشموس ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ، خبر ناگوار شهادت رئیس جمهور پر تلاش و همراهان سخت‌کوش آن بزرگوار پس از ساعت‌ها اضطراب، عيد ما را به عزا و شادمانی ما را به اندوهی جانکاه تبدیل کرد. لبخند بر لبانمان خشکید و چشم‌هامان اشکبار شد.

    اینجانب با غم و اندوه فراوان، این فقدان گران را به حضور قطب عالم امکان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی و مراجع معظم تقلید دامت برکاتهم و مسئولان محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شهیدپرور این سرزمین خرد خدایی و خانواده محترم این شهیدان والا مقام تبریک و تسلیت عرض می کنم و امیدوارم این شهیدان عرصه خدمت با سرور شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور شوند.

    مهدی هادوی تهرانی

    سی و یکم اردیبهشت 1403

    در پی شهادت رئیس جمهور پرتلاش و همراهان سخت‌کوش ایشان، آیت‌الله «مهدی هادوی تهرانی» پیام تسلیت صادر کرد.

  • پیام تسلیت ریاست دانشگاه اهل‌بیت(ع) در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان

    پیام تسلیت ریاست دانشگاه اهل‌بیت(ع) در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - رئیس دانشگاه اهل بیت(ع) در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیت صادر کرد.

    متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید جازاری معموئی به شرح زیر است:

    انالله و انا الیه راجعون

    مصیبت جانگداز شهادت رییس جمهور مردمی، مجاهد پر تلاش و مفتخر به عنوان خادم آستان مقدس رضوی علی راقدها التحیّه و الثّناء، مرحوم جناب آیه الله آقای حاج سیّد ابراهیم رئیسی، امام جمعه‌ی مکرّم تبریز؛ مرحوم جناب آیه الله آقای سیّد محمّدعلی آل هاشم و وزیر امور خارجه مرحوم جناب آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان قدس الله انفسهم و طاب ثراهم و دیگر همراهان عزیز آن فقیدان خُلدآشیان را محضر رهبر عظیم الشأن و ملّت فهیم و نجیب ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم. گرچه به مصداق تعبیر ادیبانه: «خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود»، فرصت لازم و کافی جهت تحقّق جمیع منویات والا فراهم نگردید امّا دوران ارزشمندی را در مسیر اعتلای اهداف عالیه نظام مبارک سپری نمودند که منشأ آثار مهم و ارزنده‌ای بود و در خاطر و اندیشه‌ی این مردم عزیز، جاودان خواهد ماند. روحشان در پرتو عنایات اهل بیت عصمت عليهم السّلام مستفیض و روانش مشمول الطاف قدسیه آن اولیاء باد.

    عاشوا سعداء و ماتوا سعداء

    ۱۱ ذی‌القعده ۱۴۴۵ هـ.ق مطابق ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ هـ.ش

    سعید جازاری معموئی

    رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السّلام

    رئیس دانشگاه اهل بیت(ع) در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیت صادر کرد.

  • توافق همکاری انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و انتشارات تسنیم ترکیه

    توافق همکاری انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و انتشارات تسنیم ترکیه

    با هدف نشر حداکثری معارف اهل بیت(ع) و بهره‌گیری از ظرفیت ناشران فعال منطقه‌ای، انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) و انتشارات تسنیم ترکیه در خصوص همکاری برای چاپ 5 عنوان از آثار مجمع به زبان ترکی استانبولی به توافق رسیدند.

    «مصطفی بهبهانی پور» مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات با اعلام این خبر افزود: این توافق در حاشیه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منعقد شد و بر اساس آن، انتشارات تسنیم ترکیه 5 عنوان کتاب به نام‌های «آشنایی با اسلام»، «صدق رسول الله»، «خانواده در پرتو قرآن و حدیث»، «نفحات من سیره ائمه اهل‌ البیت علیهم السلام» و «اخلاق النبی و اهل بیته» که توسط مجمع جهانی اهل بیت (ع) به زبان ترکی استانبولی ترجمه گردیده را با هزینه خود در کشور ترکیه منتشر خواهد نمود.

    3d0b3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    310b3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    340b3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    370b3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    3a0b3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    وی در پایان تأکید کرد: انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع) آمادگی کامل دارد تا با ناشران فعال منطقه ای برای چاپ و توزیع آثار خود همکاری کرده و به توسعه نشر معارف اهل بیت (ع) و تقویت ناشران فعال کمک و مساعدت نماید.

    انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) و انتشارات تسنیم ترکیه در خصوص همکاری برای چاپ 5 عنوان از آثار مجمع به زبان ترکی استانبولی به توافق رسیدند.

آمار شیعیان آذربایجان



            

1- آمار «دائرةالمعارف امام حسين(ع)» از شیعیان آذربایجان‏ ـ سال 2000

 

جمعیت کشور: 7.955.772 

درصد شیعیان به کل جمعیت: 73 درصد

 

----------------------------------------------------------------

 

2- آمار «مجمع جهانی اهل‏بیت(ع)» از شیعیان آذربایجان ـ سال 2008
 

جمعیت کشور: 8.587.000 

جمعیت شیعیان: 7.329.863

درصد شیعیان نسبت به جمعیت کشور: 85 درصد

 

----------------------------------------------------------------


3- آمار انجمن دین و زندگی اجتماعی «مؤسسه ‏PEW» از شیعیان آذربایجان ـ سال 2009

 
جمعیت کشور: 8.765.000

جمعیت مسلمانان: 7.730.000

جمعیت شیعیان: 5.700.000 - 6.600.000

درصد شیعیان نسبت به جمعیت مسلمان کشور: 65 - 75 درصد

پایگاه‌های مرتبط

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
9-7=? کد امنیتی