آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی کلمه «خستگی‌ناپذیر» بود/ این عزیزان در عرصه‌ و میدان خدمت به شهادت رسیدند

دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

آیت‌الله «رمضانی» در مراسم یادبود رئیس‌جمهور خدوم مردم گفت: قطار انقلاب، قطاری است که هیچ‌کسی نمی‌تواند آن را کُند کند. این قطار به سرعت طی مسیر می‌کند و چه بسا همین شهادت‌ها باعث می‌شود که حرکت آن تندتر شود و هیچ‌گاه در مسیر کُندی قرار نگیرد.

آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی کلمه «خستگی‌ناپذیر» بود/ این عزیزان در عرصه‌ و میدان خدمت به شهادت رسیدند

در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان، مراسم یادبودی با سخنرانی آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، ظهر امروز دوشنبه ـ 31 اردیبهشت 1403 ـ در ساختمان مجمع در تهران برگزار شد.

وی در ابتدای این سخنرانی با قرائت آیه 154 سوره بقره گفت: شهادت برادر بزرگوارمان آیت‌الله «رئیسی» و امام جمعه‌ی محبوب استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای «آل‌هاشم» و وزیر محترم خارجه جناب آقای دکتر «امیرعبداللهیان» و استاندار محترم استان آذربایجان شرقی و دیگر عزیزانی که در این سانحه‌ی دلخراش به شهادت رسیدند را تسلیت عرض می‌کنیم.

آیت‌الله رمضانی، آرزوی افرادی که در مسیر خدمت هستند را شهادت دانست و بیان داشت: شهادت، اجری عظیم برای آن عزیزان خواهد بود، اما برای کشور خسران است؛ شخصیت مجاهد و عالمی مثل آیت‌الله رئیسی، تمام وجود خودشان را وقف نظام و انقلاب کرده و به معنای واقعی کلمه «خستگی‌ناپذیر» بود؛ چه در دوران قوّه‌ی قضائیه، چه زمانی که تولیت را داشتند و چه زمانی که رئیس‌جمهور بودند. ظاهرا روز ریاست جمهوری و یا تنفیذ ایشان در همین ولادت بود و شهادت ایشان هم در همین شب ولادت بود، ایشان هم سر و سرّی با حضرت داشتند و خیلی دلداده‌ی حضرت بودند؛ خیلی چیزها را ما نمی‌فهمیم و درک نمی‌کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، آیت‌الله رئیسی را شخصیت خدومی دانست که ذهن و وجودش را وقف خدمت به مردم کرده بود و افزود: بنده چند باری به ایشان گفتم که برخی روزها مقداری استراحت کنید که برای روزهای بعد بنیه‌ی بیشتری داشته باشید. به ایشان گفتم «من نگران سلامتی شما هستم».

081e3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

وی، آقای امیرعبداللهیان را نیز شخصیتی خدوم و مؤدب، و آیت‌الله آل‌هاشم را امام جمعه‌ی محبوب معرفی کرد و گفت: دکتر امیرعبداللهیان بسیار مؤدب بودند که یکی از شاخصه‌های مهم این وزیر دولت مردمی بود؛ تعبیری که در پیام تسلیت حضرت آقا آمد نیز تعبیر «مجاهد و فعال» بود. مرحوم شهید آل‌هاشم نیز امام جمعه‌ی مردمی، محبوب، بزرگوار، خدوم، عاشق و دلداده بودند. ما جلساتی را با هم داشتیم و به اینجا هم تشریف آوردند؛ انصافا صفا و صمیمیتی که از این شخصیت دیدم، کم‌نظیر بود.

آیت‌الله رمضانی، به تعبیر مقام معظم رهبری در وصف استاندار آذربایجان شرقی اشاره کرد و بیان داشت: بنده ایشان را نمی‌شناختم، اما تعابیری که حضرت آقا می‌آورند، تعابیری دقیق و با حساب و کتاب است. تعبیری که ایشان نسبت به استاندار آوردند، «انقلابی و متدین» بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، انقلاب ایران را معجزه‌ای بزرگ دانست و ابراز داشت: کاری که بزرگ است، هزینه‌های بزرگی نیز برای آن پرداخته می‌شود. ما برای این انقلاب، هزینه‌های بزرگی پرداختیم، هم برای حدوث و هم برای بقای آن هزینه پرداختیم و هنوز هم هزینه‌ می‌پردازیم. شهدایی که برای حدوث انقلاب دادیم، شخصیت‌های گلچین شده و ناب مثل شهید آیت‌الله سعیدی، شهید غفاری و دیگرانی بودند تا به سید شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی رسید. ‌کسی تصور نمی‌کرد که در این ایام، چنین حادثه‌ی دلخراشی اتفاق بیافتد که به کشور شوک وارد شود، ولی این اتفاق نیز جزئی از هزینه‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی، انقلاب اسلامی ایران را مورد تأیید خداوند دانست و گفت: شهادت این مردان بزرگ، این مردان مجاهد، بیشترین بهره را به انقلاب می‌رساند؛ این عزیزان در عرصه‌ و میدان خدمت به شهادت رسیدند، به خصوص در روزهایی که از استان‌های مختلف از استان مازندران تا استان آذربایجان شرقی و غیره بازدید می‌کردند. مسئولان نظام جمهوری اسلامی چنین مسئولانی هستند، گاهی چند نفر در گوشه و کنار اشتباه می‌کنند، نباید آن را تعمیم بدهیم. مسئولان نظام این‌گونه هستند که تا پای شهادت، خود را برای حفظ این انقلاب آماده کرده‌اند.

آیت‌الله رمضانی، انقلاب اسلامی را امانتی بزرگ دانست و بیان داشت: تعبیری که مقام معظم رهبری (حفظه الله) داشتند این است که «هیچ خللی به کشور و فعالیت‌های کشور وارد نخواهد شد»؛ از زمانی که این خبر اعلام شده، کشور محزون و اندوهناک است و مصیبتی جانکاه به مردم وارد شده، اما کشور آرام است و امنیت دارد زیرا سکانداری چون سیدنا الامام الخامنه‌ای دارد، شخصیتی که تمام وجودش را تدیّن، اعتقاد و ایمان به مردم پر کرده، لذا کشور آرامش خودش را خواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، به شهادت شهید بهشتی و 72 تن یاران ایشان، شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از ترور شهید رجایی که تنها 27 روز در منصب ریاست جمهوری قرار داشت، برخی می‌گفتند: کشور مدیریت خودش را از دست داد. روز مجلس نیز حد نصاب نداشتند که برخی را از بیمارستان با برانکارد به مجلس آوردند تا مجلس حد نصاب داشته باشد، لذا برخی، از ما سؤال کردند که فردا جلسه‌ی خبرگان هست یا نیست؟ گفتم: قطعا با این مبنا هست که این مبنا هنوز هم  پابرجاست. به هیچ‌کدام از کارهای کشور نباید صدمه‌ای وارد شود. برای من خیلی جالب بود که آیا روزی را تعطیل می‌کنند یا نه؟ دیدم که در پیام رهبری، عزای عمومی اعلام شد، ولی تعطیلی اعلام نشد، لذا کشور باید مسیر خودش را طی کند. این قطار انقلاب، قطاری است که هیچ‌کسی نمی‌تواند آن را کُند کند، به سرعت طی مسیر می‌کند و چه بسا همین شهادت‌ها باعث می‌شود که حرکت قطار انقلاب تندتر شود و هیچ‌گاه در مسیر کُندی قرار نگیرد.

0b1e3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، نباید خللی در کار ما وارد شود، لذا محکم و قوی و با انگیزه‌ی الهی کارمان را انجام می‌دهیم. من امروز صبح برای تدریس به حرم رفتم، اما به خاطر این مصیبت، طلاب حضور نداشتند؛ اما گفتم که به تهران برویم و کار را انجام دهیم . کارها باید محکم پیگیری شود و نباید هیچ خللی در اراده و انگیزه‌ی ما ایجاد گردد، بلکه ما چون نسبت به نظام و انقلاب معتقد هستیم، مؤمن هستیم و چون امین این نظام و خون‌ شهدا هستیم، باید محکم‌تر از قبل و با اراده‌ی قوی‌تر و راسخ‌تر به وظیفه‌ی خودمان عمل کنیم و کوتاهی نکنیم.

وی، این نوع شهادت‌ها را به عنوان انگیزه‌ای جدید برای عمل به وظائف دانست و گفت: خیال و گمان دشمنان اسلام و انقلاب این است که با شهادت شخصیت‌ها و سرداران بزرگ انقلاب، حرکت و مسیر انقلاب کُند می‌شود ولی قطعا این‌طور نیست و نخواهد بود. بعد از این حادثه، رؤسای جمهور و وزراء از تمام دنیا پیام دادند و دغدغه داشتند، زیرا ایران مهم است، ایران نه تنها قدرت منطقه‌ای بلکه قدرتی جهانی می‌باشد. ایران در برابر جریان استکبار جهانی ایستادگی می‌کند و تنها قدرتی که این جُربزه و این قدرت را دارد که در مقابل نظام سلطه بایستد، ایران مقتدر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، به سالروز میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: این حادثه، قلب حضرت ولی‌عصر(عج) را جریحه‌دار کرده زیرا این افراد نیز سربازان ایشان بودند.  آن جملاتی که از شهید آل‌هاشم شنیدید که ایشان در ماشین نشسته بود که گفتند: تبریز دو امام جمعه داشته و هر دو هم سید بودند و شهید هم شدند، ان‌شاءالله سومی هم همین‌طور باشد. گاهی از زبان‌شان چیزی خارج می‌شود ولی بعد هم واقعیت پیدا می‌کند؛ ایشان سومین شهید از ائمه‌ی جمعه‌ی تبریز شدند و به آرزو خویش رسیدند. پدر ایشان نیز فردی بزرگوار هستند که بعد از حکم پسرش، خطاب به شهید آل‌هاشم چنین گفت: ایشان ولیّ من است و دوست دارم که نماز من را هم ایشان بخواند. وقتی این را گفت، این پسر خیلی گریه کرد، ولی تقدیر این‌طور شد که پدر بر پسر نماز بخواند.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7*2=? کد امنیتی