بانوی ایتالیایی: اغلب کشورهای دنیا درباره پوشش قوانینی دارد

یکشنبه, 25 تیر 1402

نشست تخصصی مطالبه گری از غرب و زیست عفیفانه بانوان مسلمان ایرانی و غربی با موضوع "شمیم پاکی" صبح امروز با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد.

بانوی ایتالیایی: اغلب کشورهای دنیا درباره پوشش قوانینی دارد

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ  نشست تخصصی مطالبه گری از غرب و زیست عفیفانه بانوان مسلمان ایرانی و غربی با موضوع "شمیم پاکی" صبح امروز یکشنبه 25 تیرماه 1402 با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد.

خانم «هانیه ترکیان» از فعالان فرهنگی شیعه از کشور ایتالیا درباره اهمیت حجاب اظهار داشت: بحث حجاب و عفاف جزئی از نظام جمهوری اسلامی است و اگر این مساله به فراموشی سپرده شود کل نظام به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: من در ایتالیا بزرگ شدم و اکنون آن‌جا زندگی می کنم. در ایتالیا نسبت به بقیه کشورهای ایتالیا نسبت به حجاب مسلمانان مشکلی وجود ندارد.

این بانوی ایتالیایی با بیان اینکه در اغلب کشورهای دنیا درباره پوشش قوانینی وجود دارد افزود: در مدارس و دانشگاه‌ها و یا دادگستری کشور ایتالیا نمی‌توانید هر پوششی داشته باشید. بنابراین ایران کشوری با هویت اسلامی است و طبیعی است که پوشش در کشور ایران بر اساس هویت ایرانی و اسلامی باشد.

وی درباره تدابیر غرب برای تقویت هویت خود اظهار داشت: در کشورهای غربی مردم تحت تاثیر فرهنگ سازیِ آمریکا و انگلیس قرار گرفته اند. در اروپا جریان های هویت‌گرا فعالیت می کنند و سعی دارند تأثیر منفی فرهنگ آمریکایی را دور کرده و فرهنگ اصیل اروپایی را بازتولید کنند. لذا غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که باید هویت خود را تقویت کنند.

هانیه ترکیان در پایان عنوان کرد: انتظار می رود دولت ایران وابسته به ارزش‌های اسلامی باشد. دولت تاکید زیادی برای حل مسائل اقتصادی دارد اما مسائل اقتصادی مهم‌تر از مسائل فرهنگی از جمله حجاب نیست.  

شایان ذکر است؛ این برنامه همزمان با واقعه گوهرشاد و هفته عفاف و حجاب به صورت حضوری و مجازی و با همکاری واحد خواهران سازمان بسیج حقوقدانان، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و کانون فرهنگی بانو امین برگزار شد.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5*9=? کد امنیتی