جازاری: شهید آیت‌الله رئیسی اهتمام ویژه‌ای به آموزش عالی داشت

یکشنبه, 06 خرداد 1403

رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) گفت: ما در دوران شهید آیت‌الله رئیسی؛ اهتمام خاص ایشان به دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) را شاهد بودیم مخصوصا توصیه‌هایی هم به وزارت علوم، وزارت امور خارجه و دیگر مجموعه‌هایی داشتند که باید توجهاتی به مراکز آکادمیک ایران داشته باشند.

جازاری: شهید آیت‌الله رئیسی اهتمام ویژه‌ای به آموزش عالی داشت

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جازاری معموئی؛ رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)، در گفت‌وگویی به بیان نکاتی درباره خدمات شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در عرصه آموزش عالی و سیستم دانشگاهی کشور پرداخت و گفت: دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) از سال ۱۳۷۸ تأسیس شده و از همان ابتدا، ریاست جمهور، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از وزرا و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی، از اعضای هیئت امنای این دانشگاه هستند. طبیعتاً حضور رئیس جمهور در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) برای پیشبرد مقاصد و توسعه کیفی و کمی آن اثرگذار است.

وی افزود: ما در دوران شهید آیت‌الله رئیسی؛ اهتمام خاص ایشان به دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) را شاهد بودیم مخصوصا توصیه‌هایی هم به وزارت علوم، وزارت امور خارجه و دیگر مجموعه‌هایی داشتند که باید توجهاتی به مراکز آکادمیک ایران داشته باشند. در این سه سال که شهید رئیسی به عنوان ریاست جمهور از محضرشان بهره‌مند بودیم عنایت خاصی به توسعه کمی و کیفی دانشگاه اهل بیت(ع) داشتند.

حجت‌الاسلام جازاری گفت: نماینده ویژه و تام الاختیار ایشان که امروز به عنوان سفیر ایران در واتیکان حضور دارند در جلسات هیئت امنای دانشگاه تشریف می‌آوردند و طبیعتاً گزارشات دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) را خدمت ایشان می‌رساندند بنابراین در دوران ریاست جمهوری ایشان، دانشگاه اهل بیت(ع) شرایط مطلوب و ارزشمندی داشت. ارتقای اینجا به عنوان دانشگاه نیاز از سال ۱۳۹۳ در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت که از همان موقع هم رئیس جمهور دارای نماینده تام الاختیار در دانشگاه اهل بیت(ع) بودند اما این جدیت در زمان شهید رئیسی بسیار بیشتر شد و به مرتبه‌ای شایان تقدیر و توجه رسید.

 رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) درباره بهبود وضعیت عمومی آموزش عالی در ایران در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: واقعیت این است که این دولت، به تعبیر ادیبانه خوش درخشید اما متاسفانه دولت مستعجل بود. ایشان در حوزه زیرساخت‌ها اهتمام ویژه‌ای به آموزش عالی کشور داشتند. بنده فعالیت‌هایی که در حوزه سازمان دانشجویی در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی صورت گرفت را شاخص‌ترین حرکت و نقطه عطف دوران ریاست جمهوری ایشان می‌دانم. سازمان دانشجویی از معاونت‌های حساس وزارت علوم است که در زمینه خدمات دانشجویی، جذب دانشجویان خارجی و فعالیت دانشجویان داخلی خدمات ارزنده‌ای را در این دوران انجام داد.

 وی در پایان گفت: در بخش‌‌های دیگر از جمله معاونت آموزش وزارت علوم، تحولات به صورت جدی مورد توجه بود. اهتمام به بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها نیز نقطه عطفی در فعالیت‌ دانشگاه‌ها در زمان ریاست جمهوری مرحوم آیت‌الله رئیسی بود. لازم به ذکر است که ایشان به وزرا برای همکاری با دانشگاه‌ها تأکید خاصی کرده بودند. اینها مواردی هستند که ما نمی‌توانیم نادیده بگیریم و بر میزان تأسف ما از این واقعه ناگوار می‌افزاید.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6-1=? کد امنیتی