عصام العماد: شیعیان یمن رهبری در انقلاب یمن مشارکت اساسی دارند

الأحد, 11 أيلول/سبتمبر 2011

امروز وهابيت در يمن عقب‏‌نشيني كرده و در شکل سلفیت معتدل ظاهر شده است به حدی که علمای آنها فتوا مي‏دهند که شيعيان برادران ديني ما هستند.

عصام العماد: شیعیان یمن رهبری در انقلاب یمن مشارکت اساسی دارند

اولین سخنران نشست عصر روز اول پنجمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) «آقاي دكتر عصام علي يحيی العماد» عضو يمني مجمع بود.

وی که در نشست "اهل‌بیت(ع) و بیداری اسلامی" سخن می‌‏گفت به "بيداري اسلامي و انقلاب يمن" پرداخت و گفت: «انقلاب مبارك و اسلامي يمن روزهاي داغ خود را مي‏‌گذراند. تعز، صنعا، شمال و جنوب يمن دست‌خوش تظاهرات است که اهالی همه این مناطق دوستدار اهل‌بيت عليهم السلام هستند. البته برخی گروه‏هاي سلفي معتدل نیز در انقلاب مشارکت دارند. شهر تعز برای انقلاب یمن به مثابه شهر قم در انقلاب اسلامی ایران است».

العماد که به نمايندگي از سوي «آقاي اسعد ابراهيم الوزیر» اندیشمند برجسته شیعه سخن می‏گفت افزود: «اکنون 8 ماه از انقلاب ما مي گذرد و كشور در دست انقلابيون مسلمان است. جدايي بزرگي در ارتش يمن به وقوع پيوسته است و "صالح" فقط بر خودش رياست مي‏كند و به مردم يمن فحش مي‏دهد! انقلاب در چارچوب آگاهي سياسي و بيداري اسلامي است و گروه هاي شيعي و سلفي‏هاي معتدل آنرا هدايت مي‏كنند».

این اندیشمند یمنی به تحرکات ضد انقلابی سعودی‏ها هم اشاره کرد و گفت: «ما نقش منفی آمريكا و عربستان را در يمن مي‏بينيم و به مردم در اين خصوص آگاهي مي‏دهيم. البته مردم خودشان هم نسبت به اين موضوع بیدار و آگاه هستند. در ماه فوريه و آغاز انقلاب، نقش عربستان مخفي بود ولي الان آشكار شده است. آمريكا هم در ابتدا پشت پرده بود ولي امروز دست آن رو شده است».

این نوشیعه یمنی که سابقه وهابی بودن نیز دارد افزود: «امروز وهابيت در يمن عقب‌‏نشيني كرده و در شکل سلفیت معتدل ظاهر شده است به حدی که علمای آنها فتوا مي‏دهند که شيعيان برادران ديني ما هستند».

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
6+2=? قانون الضمان