سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که با مشارکت مجمع جهانی اهلبیت (ع) برگزار شده بود به کار خود پایان داد

با قرائت بیانیه پایانی، سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع "عصر ظهور در ادیان ابراهیمی" به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ظهر امروز جمعه 22 اردیبهشت 1396 (مقارن با نیمه شعبان 1438 و سالروزمیلاد امام زمان علیه السلام) با قرائت بیانیه و دعا، به کار خود پایان داد.

بیانیه پایانی که توسط  حجت الاسلام و المسلمین «سید مسعود پورسید آقایی» دبیر این همایش قرائت شد، به شرح زیر است:

بسمه تعالی

خداوند بزرگ را شاکریم که سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت را با موضوع عصر ظهور در ادیان ابراهیمی را به پایان رسانده‌ایم؛ این همایش با حضور 74 مهمان خارجی (50 نفر به دعوت جامعة الزهرا(س) و 24 نفر به دعوت موسسه آینده روشن) از 31 کشور و جمع فراوانی از فرهیختگان و فضلای حوزه و دانشگاه، علما و دانشمندگان ادیان ابراهیمی در مدت دو روز در سالن همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم(ص) در قم برگزار شد.

در این همایش 90 مقاله داخلی و خارجی فرصت طرح، گفت‌و‌گو و بررسی پیدا کرد؛ این همایش جلوه‌ای از وحدت میان ادیان را به نمایش گذاشت، تاکید بر عناصر مشترک میان ادیان از جمله منجی و موعود ادیان می‌تواند از عناصر وحدت‌آفرین باشد.

همه ادیان در اینکه آینده انسان و جهان روشن و سرشار از زیبایی است مشترک هستند و در این آینده ظلم و جور از بین می‌رود و عدالت و قسط برای همیشه بر جهان حاکم می‌شود.

در میان ادیان، روایات اسلامی به ویژه روایات اهل بیت(ع) به دلیل بهره‌برداری از روایات اهل بیت عصمت و طهارت از چشم‌انداز غنی‌تر و روشن‌تری برخودار است و همه شرکت کنندگان بر لزوم برگزاری این همایش‌ها هم عقیده هستند.

موضوع همایش سال آینده «مهدویت در مذاهب اسلامی» خواهد بود، بعد از اینکه امسال و سال گذشته در مورد نگرش ادیان ابراهیمی پیرامون منجی‌گرایی و موعود سخن گفته شد در سال آینده و در چهاردهمین همایش بین‌المللی پیرامون نظر مذاهب اسلامی و اندیشمندان اسلامی در موضوع مهدویت و منجی‌گرایی سخن گفته خواهد شد. از همه اندیشمندان و پژوهشگران انتظار می‌رود که در همایش سال آینده حضوری فعال داشته باشند.

در پایان از همه نهادهایی که ما را در برگزاری بهتر این همایش یاری کرده‌اند به ویژه فرهنگیان، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و صدا و سیما تقدیر و تشکر می‌کنیم.

   

d313920de74f75604d2d60fd26c58558_364.jpg


این همایش سپس با قرائت دعای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) به کار خود پایان داد.

گفتنی است سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع "عصر ظهور در ادیان ابراهیمی" به همت موسسه آینده روشن و با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و سایر نهادها و با سخنرانی مرجع عالیقدر «آیت الله جوادی آملی»، شخصیت های علمی و دینی داخلی و بین المللی و حضور طلاب، دانشگاهیان و منتظران مهدوی در سالن همایش های بین المللی پیامبر اعظم(ص) به مدت دو روز ـ 22 و 21 اردیبهشت ماه ـ در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد.

در این دو روز صاحبان مقالات برتر در کمسیون ها به ارائه مقالات خود پرداختند. سخنران اختتامیه این همایش نیز آیت الله «محسن اراکی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بود.

موضوع چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در سال آینده (1397 ــ نیمه شعبان 1439) برگزار می شود «مهدویت در مذاهب اسلامی» خواهد بود.

Leave a comment

You are commenting as guest.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
9*6=? Captcha