نواب: بصیرت شاکله اصلی حرکت اربعین است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، بصیرت را شاکله اصلی حرکت اربعین دانست و تصریح کرد: روحانیون باید به بعد نرم افزاری زیارت اربعین بپردازند و یکی از اقدامات مورد توجه برای بصیرت افزایی، زیارت اربعین می باشد.

نواب: بصیرت شاکله اصلی حرکت اربعین است

 نشست مجمع جهانی اهل بیت(ع) با موکب داران و فعالان اربعین در عرصه بین الملل پیش از ظهر امروز پنج شنبه 25 شهریور 1400 در سالن جلسات ساختمان این مجمع در شهر قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این نشست با اشاره به ویژگی های اربعین اظهار کرد: اربعین فرصت بسیار بزرگی می باشد، پیاده روی در جهان بسیار است، ولی مسیر پیاده روی زیارت اربعین، کانون بیدار کننده برای همگان است.

وی ادامه داد: دلدادگان اربعین، فقط شیعیان نیستند، بلکه اهل سنت و مسیحیان نیز در اربعین حضور پیدا می کردند و اگر کرونا شیوع پیدا نمی کرد، قافله اربعین جهانی می شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: اربعین فرصتی برای بصیرت یافتن است و یکی از نشانه های انسان مومن، زیارت اربعین می باشد. در زیارتنامه اربعین 60 مورد اوصاف امام شناسی و 12 مورد اوصاف دشمنان امام ذکر است. براساس این زیارت نامه، سرحلقه همه زشتی ها در واقعه عاشورا، مغرور شدن دشمنان امام حسین(ع) به دنیا بود.

نواب، بصیرت را شاکله اصلی حرکت اربعین دانست و تصریح کرد: روحانیون باید به بعد نرم افزاری زیارت اربعین بپردازند و یکی از اقدامات مورد توجه برای بصیرت افزایی، زیارت اربعین می باشد.

وی ادامه داد: شناخت از امام، پیروی از امام، شناخت دشمنان امام و عوامل سبب ساز دشمنی دشمنان با امام از موارد ذکر شده در زیارت اربعین است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: بعثه مقام معظم رهبری همان طوری که در برابر زائرین داخلی مسئولیت دارد، در برابر زائرین خارج از کشور نیز دارای مسئولیت است.

وی خاطرنشان کرد: باید چشم انداز روشنی برای مراسم زیارت اربعین ترسیم کنیم تا زائرین اربعین پس از شرکت در این مراسم با بینش والاتری از زیارت اربعین خارج شوند.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
3+1=? Captcha